úterý 24. března 2015

Mrkvový dort podruhé

Můj oblíbený recept na mrkvový dortík už jsem zde psala nedávno. Tentokrát jsem se ale rozhodla vyzkoušet recept podle Martiny Pavlíkové a zúčastnila jsem se Výzvy pro odvážné v Gurmetu.
Jelikož můj kamarád zrovna slavil třicáté narozeniny, rozhodla jsem se spojil příjemné s užitečným a upekla mu mrkvový dort s třicítkou.



Suroviny:
Korpus
100 g hladké mouky
100 g cukr krupice
1 lžička jedlé sody a 1 lžička kypřícího prášku
1 lžička mleté skořice
půl lžičky strouhaného muškátového oříšku
1/4 lžičky drceného hřebíčku
160 ml rostlinného oleje
3 vejce
150 g vlašských ořechů
50 g rozinek
150 g mrkve

Krém
125 g změklého másla
375 g smetanového sýra (Philadelphia)
80 g cukru moučka
1 lžička javorového sirupu nebo medu
1 lžíce citronové šťávy

Na ozdobu
50 g vlašských ořechů nebo fondán na vytvoření drobných ozdob

Postup:
Troubu předehřejeme na 180 °C. Menší dortovou formu o průměru 20 cm vymažeme olejem a vysypeme moukou. Mrkev očistíme a nastrouháme najemno, ořechy nasekáme nahrubo.
Vejce vyšleháme z cukrem a kořením do pěny a přimícháme olej, mouku se sodou a kypřícím práškem a sůl. Nakonec vmícháme mrkev, rozinky a nesekané ořechy. Hotové těsto nalijeme do formy a pečeme 40 - 50 minut. Upečený korpus necháme dostatečně vychladnout na mřížce.
Během pečení si připravíme krém, který vyšleháme z másla, sýra, cukru, javorového sirupu a citronové šťávy.
Zcela vychladlý dort podélně rozřízneme a potřeme asi jednou třetinou krému. Přiklopíme vrchním dílem a zbývající krém rozetřeme po celém povrchu dortu. Ořechy na ozdobu nasekáme nahrubo a nasucho je opražíme v pánvi. Poté je naaranžujeme na povrch dortu podle vlastní fantazie. Z obarveného fondánu můžeme ještě vytvořit malé mrkvičky, které umístíme na dort.




1 komentář: