úterý 30. června 2015

Zelené kari s kuřecím masem

Zelené kari je snad nejznámějším jídlem thajské kuchyně. Jak už jsem říkala minule, recepty thajské kuchyně většinou nemají jeden dogmatický recept. A nejinak je tomu i u zeleného kari. Dá se říct, že svůj vlastní a nejlepší recept má každá druhá rodina, stejně tak jako má každá česká rodina ten jediný a nejlepší recept na bramborový salát. Je tedy pouze na vás, jaký recept se nejlépe zalíbí vašemu jazýčku. Já dělám různé kombinace, také podle toho, jakou zeleninu mám zrovna doma.


Suroviny:
na 4 porce
cca 500 kuřecích prsních řízků, na nudličky
400 ml kokosového mléka
1 - 2 dcl kuřecího vývaru
půl červené a půl žluté papriky
1 malá cuketa
1 malý lilek (půl lilku)
4 lžíce nakládaného bambusu, na nudličky
hrst fazolek
2 - 3 lžíce zelené kari pasty
kousek oloupaného zázvoru
1 stvol citronové trávy, pár kafírových lístků
2-3 lžíce rybí omáčky
3 lžíce řepkového oleje
hrst bazalky (thajské) - já mám doma na zahrádce, takže thajskou nekupuji
trocha koriandru
1 limetka
1 chilli paprička bez semínek, nasekaná

Postup:
Nejdříve si připravíme zeleninu. Papriku nakrájíme na proužky, lilek a cuketu zbavíme semínek (je-li potřeba) a nakrájíme na půl kolečka či menší kousky. Citronovou trávu a zázvor nakrájíme na špalíčky.
Ve velké pánvi wok rozpálíme olej a přidáme do něj zelenou kari pastu, aby oleji předala všechny chutě. Přimícháme kuřecí nudličky a chvíli restujeme, po chvíli přidáme i zázvor a citronovou trávu. Maso zalijeme kokosovým mlékem a podle potřeby i vývarem. Do kari začneme postupně přidávat zeleninu v pořadí: lilek, papriky, cuketa, fazolky a bambus a kafírové listy. Kari necháme vařit do té doby, než bude zelenina měkká, ale stále lehce křupavá. Nakonec dosolíme rybí omáčkou a zakapeme limetovou šťávou podle chuti. Když kari stáhneme z plamene přimícháme nasekanou bazalku a koriandr. Když se nám to povede, můžeme ze směsi vybrat citronovou trávu, kafírové listy a zázvor. Jinak se s nimi bude muset každý strávník poprat sám :)
Zelené kari servírujeme jak jinak než s jasmínovou rýží. 



Možná někoho z vás doteď trápí, kde sehnat všechny správné suroviny nejenom na kari. Samozřejmě v Praze se nabízí SAPA. Já ji mám vlastně nedaleko, ale i tak je to pro mě zajížďka a hlavně (jak si asi dokážete představit) to pro mě není zastávka na deset minut. Dnes už se mnoho ze speciálních surovin dá sehnat i běžně v supermarketu. Pro mě jsou ale jedničkou vietnamské obchody. Nedávno jsem cestou z práce objevila u Muzea skvělý obchod s asijskými potravinami a musím říct, že by se mi ještě nestalo, že bych tam něco nenašla. Někdy si tam jdu jen tak zabloumat mezi regály a obdivuji, co všechno mají :)


6 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, můžete prosím blíže určit ten thajsky obchod u Muzea?
    Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Jakube, určitě můžu. Nejedná se ale o thajský obchod, nýbrž o asijské potraviny. Je to skvělý krámek zastrčený na pravé straně vzadu za hlavním sídlem VZP (Vinohradská ulice).
      http://www.asianfoodshop.cz/kontakt.html

      Vymazat
  3. jasně, špatně jsem se vyjádřil, díky

    OdpovědětVymazat
  4. Za sebe můžu ještě doporučit malý krámek za Náměstím Míru - kousek od zastávky Krymská - po levé straně nahoru do kopce směrem k Jana Masaryka. Jmenuje se Thai Asian Food Shop a mají tam také naprosto vše co se používá v thajské kuchyni od zelené papáji, čerstvého zeleného pepře, galangalu, kurkumy až po thajské lilky, winged beans a kukuřičky. A samozřejmě všemožné koření, mouky, nudle, curry pasty, chilli pasty, palmový cukr, sušené krevety... já to tam miluju :) od té doby, co jsme se vrátili z Thajska, kde jsme absolvovali hodinu vaření, je to moje záchrana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za skvělý tip, tam určitě zajdu, nemám to daleko z práce :)

      Vymazat