čtvrtek 30. července 2015

Meruňkový koláč s tvarohem a drobenkou

Tak máme zase léto v plném proudu...Léto je moje oblíbené roční období mimo jiné proto, že dozrává mnoho zeleniny a ovoce a člověk má tak nekonečně mnoho možností vykouzlit z nich skvělé dobroty. Já jsem se letos už několikrát chystala upéct nějaký meruňkový koláč, ale ne ne se k tomu dostat. Pak mi náhle přistála inspirace přímo před nosem. Jeli jsme do Ostravy a ve vlaku jsem si krátila chvíli čtením magazínu Hospodářských novin. Automaticky jsem nalistovala gastronomickou dvojstranu a hle - smál se tam na mě krásně vypadající meruňkový koláč. Bohužel vlastní meruňky už nemáme, letos náš strom zasáhla mrtvice. Mám ale ověřený zdroj, kam jsem se hned po návratu domů vydala a koláč okamžitě vyzkoušela. Je božský!



Suroviny:
na těsto
270 g polohrubé mouky
125 g moučkového cukru
125 g másla
1 vejce
strouhaná citronová kůra
špetka soli

na náplň
250 g plnotučného tvarohu
250 g zakysané smetany
120 g moučkového cukru
2 žloutky
1 sáček vanilkového pudinku
5-7 meruněk

na drobenku
80 g polohrubé mouky
60 g cukru krupice
50 g chlazeného másla

Postup:
Trouby předehřejeme na 180 °C. Do keramické mísy dáme mouku, cukr, sůl a citronovou kůru, promícháme a přidáme máslo a vejce. Směs vypracujeme v mazlavé těsto, které vmačkáme do vymazané vyšší dortové formy o průměru 26 cm. Těsto by mělo sahat asi do 3/4 výšky formy.
Náplň je možné připravit pouze z tvarohu, já ale dávám tvaroh a zakysanou smetanu půl na půl. Tvaroh utřeme s cukrem,přidáme pudinkový prášek a důkladně mícháme až zmizí hrudky. Přimícháme zakysanou smetanu a žloutky a opět důkladně promícháme. Náplň nalijeme na těsto ve formě a poklademe půlkami meruněk. Koláč posypeme drobenkou a dáme péct do trouby asi na 60 minut. Doba pečení je individuální, je potřeba koláč hlídat a případně upravit teplotu. Koláč je hotový, když je náplň pevná a neulpívá na špejli. Z formy jej vyjmeme až po vychladnutí.



4 komentáře:

  1. Mňam, ten vypadá tak dobře! Hned jsem ho ukázala mamce, musíme sehnat meruňky a upečem ho :D

    Můj červenec

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej - je opravdu skvělý a já si ho řadím mezi oblíbené koláče :)

      Vymazat
  2. Takže vyzkoušeno, alternativně s jahůdkama a drobenkou z vloček a krásně se povedl, přesně podle popisu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji a jsem ráda :) a protože jsem měla možnost ho ochutnat, tak můžu říct, že byl s jahůdkami také vynikající :)

      Vymazat