pondělí 31. srpna 2015

Levandulový dort s borůvkami

Měsíc utekl jako voda a já jsem se opět zapojila do pekařské výzvy časopisu Gurmet. Už z obrázku mi bylo jasné, že tentokrát bude výzva mým chutím o dost bližší než minule. Musím se přiznat, že s levandulí jsem pekla poprvé a nevěděla, co přesně od ní můžu čekat. Překvapilo mě, jak příjemně je v korpusu cítit a jak dobře chuťově ladí s borůvkami. Pečení jsem si opravdu užila - navíc, když jsem měla skvělého pomocníka. Dort byl chuťově opravdu vynikající a určitě jsem ho nepekla poprvé. Navíc není příliš náročný, takže se do něj mohou pustit i méně zdatní pekaři.



Suroviny:
na marmeládu
200 g lesních borůvek
2 lžičky kvítků levandule
250 g želírovacího cukru
2 lžičky šťávy z citronu
6 - 8 lžic vody

na korpusy s průměrem 20 cm
8 vajec
450 g hladké mouky
450 g másla
450 g cukru krupice
1 prášek do pečiva
1 lžíce kvítků levandule

na krém
350 g změklého másla
150 g bílé čokolády
200 - 250 g cukru moučka

na ozdobu
200 g borůvek
kvítky levandule

Postup:
Nejdříve si připravíme džem. Všechny suroviny dáme do většího hrnce a přivedeme k varu. Za stálého míchání vaříme, dokud se obsah nezredukuje asi na polovinu. Je-li potřeba odebereme pěnu a poté marmeládu plníme do čistých sklenic, které po uzavření otočíme na pár minut dnem vzhůru.
Pokračujeme pečením korpusů, kdy nejdříve rozehřejeme troubu na 170 °C. Máslo s cukrem vyšleháme do bílé pěny. Mouku smícháme s práškem do pečiva a postupně ji přimícháváme do vyšlehané směsi. Dále přidáváme po jednom vejce a nakonec i levanduli. Těsto vymícháme do hladké konzistence. Dortovou formu vymažeme máslem a a dno vyložíme pečícím papírem. Těsto rozdělíme na třetiny a nalijeme do formy. Máme-li více stejných forem, můžeme upéct  i 3 korpusy najednou. Jestliže máme k dispozici pouze jednu formu, pečeme každý korpus zvlášť po dobu 30 minut, dokud nebude těsto uvnitř pevné. Po upečení necháme korpusy vychladnout na mřížce a poté každý z nich nejprve z vrchu zarovnáme a poté podélně prořízneme. Dostaneme tak 6 plátů.
Na krém si rozehřejeme nalámanou čokoládu ve vodní lázni a necháme za občasného míchání zchladnout. Máslo nakrájíme na kostky a prošleháme elektrickým šlehačem. Za stálého šlehání přisypáváme moučkový cukr a nakonec vyšleháme i s bílou čokoládou do hladkého krému.
Jednotlivé vrstvy střídavě promazáváme krémem a borůvkovou marmeládou. Já osobně jsem každý plát promazala tenkou vrstvou jak marmelády, tak krému. Když usadíme poslední plát celý dort pomažeme tenkou vrstvou krému, abychom zarovnali nerovnosti. Teprve poté pomažeme dort zbývajícím krémem, který můžeme uhladit dohladka a nebo pouze nedbale se stopami stěrky.
Nakonec dort ozdobíme podle fantazie borůvkami a levandulí.


4 komentáře:

  1. Vypadá krásně! Ještě by mě zajímalo, jak to chutná s tou levandulí. Také bych to ráda zkusila :)
    http://www.meetmylovelyworld.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc Radko! Musím říct, že ta levandule je tam opravdu cítit a krásně provoní celý korpus. Není to ale žádná vtíravá a agresivní vůně, která by dortu uškodila.

      Vymazat
  2. Vypada nadherne,jen uz nemam cerstve kvety levandule,vse jsem ususila.Ale asi to zkusim i z te susene...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Olgo :) Ano, určitě může být i sušená. Jen ne nějaká koupená a stříkaná chemií.

      Vymazat