neděle 6. září 2015

Farmářské trhy na Jiřáku - Bylinky, koření a čaje

První zářijový víkend probíhal na náměstí Jiřího z Poděbrad farmářský trh zaměřený na bylinky, různé koření a čaje. Oproti klasickému trhu je zde více stánků a většina je zaměřena právě daným směrem. Navíc je zde pódium určené pro různé hudebníky, kteří dotvářejí pohodovou atmosféru. Já jsem na trh zavítala v pátek, ale věřím, že v sobotu zde bylo ještě živěji, možná přibyly i další stánky.


Musím říct, že jsem očekávala více bylinkových stánků, ale i tak se mi trh celkově líbil. Na každém rohu jste mohli narazit na nějakou zajímavost, která upoutala vaši pozornost.  Mohli jste vyzkoušet šípkové víno, ale také třeba banánové nebo třešňové. To šípkové jsem vyzkoušela a jeho chuť se dá přirovnat k portskému. Paní měla kromě vína z šípků také marmeládu nebo sirupy.

Nechyběli zde prodejci přírodních mýdel a kosmetiky, která nádherně voněla. Zaujali mě bylinné oleje na pleť, protože mám s nimi sama moc dobrou zkušenost.


Kromě olejů na pleť jste na trhu mohli pořídit různé jedlé oleje z Olejářství z Lipova. Kromě kvalitního řepkového oleje zde nabízeli olej lněný, makový a nebo dýňový. Já se rozhodla koupit ten makový, který se prý skvěle hodí do studené kuchyně. Hned u vedlejšího stánku mě zaujali různé zeleninové hořčice a směsi typu ajvar, měli také velmi chutné nesolené chipsy z červené řepy.



Ačkoliv jsem úplně nepochopila účast psího bistra na trzích šla jsem se ze zajímavosti podívat blíž. Psí dobrůtky vypadaly docela hezky a jsem si jistá, že i tento stánek si našel svoje zákazníky. To já jsem mezitím procházela mezi kořením zapovídala jsem se s pánem, který mi dal podrobný výklad o jeho směsích kari, které si sám míchá. A protože je právě kari moje oblíbené koření, samozřejmě jsem si jednu směs musela koupit. Pán zde prodával také koření garam masala a nabízel opravdu luxusní Chai Masala. Celý stánek nádherně voněl a hrál všemi barvami.


V další uličce jsem narazila na různé bylinné a ovocné čaje. Měli tu i šípkový čaj z vlastnoručně sklizeného šípku. Hned vedle mě pán přesvědčil, že houby už letos taky rostou. v jeho stánku nabízel mnoho druhů hub od žampionů portobello až k pravým hřibům.


Samotnou kapitolou byla na trhu levandule, na kterou jste narazili v několika stáncích v různých formách. Mě se moc líbil stánek Creative world s nádhernými dekoracemi a mýdly. Koupila jsem si zde levandulový vonný pytlíček a také levandulový sirup. Sirup jsem doma hned vyzkoušela a musím bohužel konstatovat, že mě nezaujal kvůli jeho navinulé chuti, která nevím jestli byla cílená nebo ne.


Samozřejmě zde nechyběl sortiment tradičního trhu na Jiřáku. Mohli pořídit mnoho čerstvé zeleniny, široký sortiment pečiva z malých pekáren, raw zákusky, ovocné šťávy, sýry, čerstvé těstoviny a nebo třeba květiny. Já jsem si užila příjemné odpoledne mnoha chutí a hlavně vůní, na farmářských trzích je vždy co objevovat.



Žádné komentáře:

Okomentovat