pondělí 14. září 2015

Fazolové placičky s kukuřicí a salsa picante

Když jsme byli před pár týdny na Latino Food Festivalu, koupil mi tam manžel zbrusu novou kuchařku Apetitu - Viva la Vida s recepty jihoamerické kuchyně. Už při prvním listování se mi knížka moc zalíbila a sbíhaly se mi sliny téměř na každé stránce. Nacházejí se zde pokrmy známe i neznámé z různých zemí latinské Ameriky. V knížce jsou navíc mezi jednotlivými kapitolami krátké články představují kultury nebo typické ingredience, což je vlastně typické pro všechny kuchařky Apetit na cestách.
Já jsem se při prvním testování kuchařky rozhodla udělat fazolové placičky s kukuřicí, které jsem servírovala s kukuřičnými tortillami a skvělou salsou picante. Výsledek mě mile překvapil, placičky byly vážně moc dobré a salsa přímo fenomenální - rozhodně jsem ji nedělala naposledy. Navíc příchozí babí léto vykouzlilo nádherný slunný den a tak jsme si oběd v latino stylu užili pěkně na balkoně, abychom si přiblížili atmosféru :)



Suroviny:
na 8 placiček
2 cibule
1 velký stroužek česneku
1 chilli paprička
1 konzerva červených fazolí (400 g)
velká hrst konzervované kukuřice
1 hrnek strouhanky smíchaný s lžičkou chilli koření, lžičkou sladké papriky
lžičkou oregana a tymiánu
2 vejce
lžíce čerstvého oregana
5 lžic olivového oleje
sůl, pepř

na salsu picante
polovina červené cibule
3 stroužky česneku
2 kulaté zelené pálivé papričky
2 papričky jalapenos
1 lžíce oleje
2 rajčata
125 ml rajčatové passaty
1 lžíce vinného octa
sůl

Postup:
Na salsu si v hrnci rozehřejeme olej, přidáme nadrobno nakrájenou cibuli, česnek a nasekané papričky. Za občasného míchání směs pár minut opékáme. Poté přidáme na kostičky nakrájená rajčata a přilijeme passatu a ocet. Salsu dobře promícháme a necháme provářet 10-15 minut, dokud nebude zelenina měkká a omáčka nezhoustne. Nakonec dochutíme solí, případně octem.

Na placičky si v kastrolu na lžíci oleje opečeme nadrobno nakrájenou cibuli, po chvíli vmícháme nasekaný česnek a papričku. Do kastrolu vlijeme zcezené fazole a necháme prohřát  a smíchat chutě. Směs stáhneme z ohně a necháme krátce zchladnout. Malou část fazolí odložíme stranou a zbytek rozmixujeme dohladka v mixéru. V míse smícháme kukuřici, celé i rozmixované fazole a lžíci strouhanky a vše osolíme a opepříme. Mokrou rukou tvarujeme ze směsi karbanátky, které obalíme v rozšlehaných vejcích a následně v ochucené strouhance. Placičky opékáme po obou stranách v rozpáleném zbylém oleji dozlatova. Přebytečný tuk odsajeme pomocí kuchyňské utěrky. 
Podáváme posypané nasekanými bylinkami spolu s kukuřičnými tortillami a salsou picante.



Žádné komentáře:

Okomentovat