pátek 11. září 2015

Foodparade Festival - září 2015

Foodparade je jedním z nejznámějších food festivalů v České Republice. O velikosti se nechci přít, stánky většinou nepočítám a vlastně je to asi úplně jedno, protože přeci nejde o kvantitu, ale o kvalitu.
Nevím jak vám ostatním, ale mne osobně přijde, že Foodparade založil svoji existenci jednoduše na převzetí formátu Prague Food Festivalu. Minulý rok jsem se bohužel nemohla zúčastnit a o to víc jsem se letos chtěla přesvědčit, jak to tedy vlastně je. Srovnávání s PFF se totiž nejde ubránit.
Zahrady Trojského zámku jsou rozhodně krásné místo na pořádání podobných akcí. Já s manželem jsme měli letos bohužel tu smůlu, že jsme se zúčastnili až v neděli, kdy bylo na rozdíl od soboty velmi pochmurné a větrné počasí, což člověku bohužel trochu zkazí prožitek. Jinak musím říct, že mě festival mile překvapil.



Hned po první obhlídce stánků bylo jasné, že letošní ročník se točí kolem burgerů všeho druhu od masových po vegeburgery. Člověk tak musel hooodně vybírat, který ochutná a to bylo sakra těžké. A protože klasické burgery přece jen každý z nás někdy ochutnal, vydali jsme se opačnou cestou směrem k netradičním záležitostem. Zamířili jsme na vegetariánský mini burger od restaurace Etnosvět, ale nakonec nás zlákal falafelový wrap. Naše volba se ukázala jako velmi povedená a celkově mi Etnosvět padl do oka a tak se tam ráda někdy vydám na oběd.



V pochmurném počasí se nám zachtělo něčeho na zahřátí a když jsme míjeli stánek kavárny Cup and Cake naše oko zaujalo několik chutně vypadajících polévek. Nakonec jsme zvolili thajskou pikantní kuřecí polévku s kokosovým mlékem, která byla opravdu úžasná. Nabízeli zde dále i několik druhů bagelů, které jsme už sice neochutnali, ale také se tvářily moc dobře.

Určitě bych chtěla zmínit i stánek od Food story, kde jsme sice nic neochutnali (žaludek má holt nějakou kapacitu :D ), ale všechny prezentované produkty vypadaly nádherně a navíc táhnoucí fronta napovídala, že zde mají co nabídnout. Takový domácí žitný chléb s kachním rilette musel být luxusní.


Když jsme šli okolo stánku francouzské cukrárny Votre Plaisir, měli jsme chuť na něco slaného a tak jsme odolali sladkým dortíkům a dali přednost tartaletce se špenátem a fetou. Možná jsme ale přeci jen měli vyzkoušet to sladké, protože slaná tartaletka byla docela suchá a chuťově nás moc nezaujala.


Nejvíc jsem na na festivalu těšila na Banh Mi Makers - tedy vietnamské bistro, kde dělají bagety Banh Mi. Já jsem takovou bagetu do té doby ještě neochutnala a tak byl tento stánek nutností. Nabízeli zde tři druhy baget s různým masem. My jsme se dali tu s grilovaným hovězím a musím říct, že jsem byla opravdu nadšená. Člověk by skoro neřekl, jak mnoho dokáže taková bageta nabídnout a že bude opravdu nabitá typickými vietnamskými chutěmi.




No a nebyl by to pořádný cool festival, kdyby se zde nenabízel mladý kokos s brčkem a smažený hmyz. Ano, moje narážka je ironická, protože mi opravdu trochu přijde, že se s těmito produkty roztrhl pytel a ten kdo neochutná má nutně pocit, že nejde s dobou. To my jsme raději stočili zájem k nové thajské restauraci Mesy, která nás zaujala zajímavým menu. A protože jsme se chtěli zase trochu zahřát, vybrali jsme i tentokrát polévku - BA MI MU DANG neboli česky žlutá polévka s nudlemi BBQ masem a zeleninou. Moc nám chutnala a docela mě navnadila se do restaurace Mesy podívat.



I když se to na první pohled podle degustačních porcí nezdá, byli jsme už docela najedení a tak jsme mnoho masových stánků míjeli bez ochutnávky. Tak to ale na festivalech bývá, že musíte pečlivě vybírat a doufat, že vsadíte na dobré karty. Zastavili jsme se ještě u stánku se sýrem President. Ačkoliv šlo o reklamní akci, musím konstatovat, že za pouhý 1 CHEF (festivalová měna v hodnotě 20 Kč) jsme dostali marinovaný, v alobalu grilovaný sýr camembert, který byl krásně krémový a moc dobrý.



A jak jinak zakončit skvělé hodování než s dobrým moučníkem a kávou. A najednou tam před námi stály dva stánky pěkně vedle sebe - cukrárna a kavárna a my jsme měli jasno, kam zamířit. V cukrárně u Buchalů jsme si dali mrkvový dort. Já ho doma dělám docela často, ale tento byl zas úplně jiný. Hned vedle jsme si objednali výborné krémové cappuccino z Mezzo café, kde mimo jiné nabízeli i cold brew nebo specialitu Espresso s tonicem. Musím přiznat, že jsme neměli odvahu tu specialitu vyzkoušet, ale na druhou stranu mě zajímá, jak to asi chutná :)

Podtrženo, sečteno, festival byl moc fajn a myslím si, že každý si našel to své. Kromě jídla a pití zde probíhal i doprovodný program ve formě workshopů, show či seminářů, takže se člověk mohl i dobře pobavit a něčemu přiučit. Jediné, co v neděli nevyšlo, bylo počasí, ale to je bohužel ve vyšší moci.
Při porovnávání s PFF bych řekla, že zde bylo méně posh restaurací a více malých podniků. Organizace a sklízení nádobí probíhalo na jedničku, prostředí bylo stejně jako na Hradě velmi příjemné. Nevím, jak tomu bylo v sobotu, když bylo krásně, ale v neděli se nikde netvořily velké fronty, což je pro návštěvníka příjemné. Také jsme vždy našli stolek nebo prostor na konzumaci, což je na Hradě někdy dost náročné. Ačkoliv jsme se cítili dostatečně najedeni, nemuseli jsme tolikrát měnit festivalovou měnu tak, jako na PFF.
Tak se těšíme zase za rok na výlet do Tróji :)



Žádné komentáře:

Okomentovat