úterý 10. listopadu 2015

Salát z quinoi se zeleninou a tuňákem

Quinoa je v naších krajích poměrně nová potravina, ale příznivci zdravé výživy ji jistě dobře znají. Já o ní už delší dobu slýchala, ale poprvé jsem se s ní přímo setkala tak, že mi dorazila v zásilce Zajíc v krabici. Nějakou dobu jsem quinou nechala osamoceně ležet ve spíži, až jsem se konečně rozhodla ji vyzkoušet. A co lepšího se nabízí k vyzkoušení než salát, který si můžete udělat úplně podle vlastní chuti. Já jsem spojila svoje oblíbené suroviny a vznikl z toho velmi chutný salát, který se může servírovat jako lehký hlavní chod a nebo jako příloha. Quinoa mě mile překvapila a určitě jsem s ní nevařila naposledy.



Suroviny:
na 2 porce
100 g quinoi
 cca 250 ml vody nebo vývaru na uvařen quinoi
6 ks cherry rajčátek
velká hrst rukoly nebo polníčku
2-3 jarní cibulky
1 konzerva kvalitního tuňáka (mám ráda ten s citronem či bylinkami)
3 lžíce panenského olivového oleje a šťáva s z půl citrónu
lžička sušených salátových bylinek
sůl, pepř

Postup:
Quinou propláchneme a dáme vařit, dokud nebude měkká a částečně průhledná, trvá to cca 15 minut. Množství tekutiny by mělo být cca 2,5 násobkem množství použité quinoi. Je možné použít pouze osolenou vodu, ale já vždy používám zeleninový vývar, který dodá quinoi chuť. Uvařená quinoa vstřebá všechnu vodu. Poté ji sundáme z ohně, necháme pod pokličkou odpočinout a nakonec přemístíme do mísy zchladnout. K vychladlé quinoe přidáme nakrájená rajčata, na kolečka nasekanou jarní cibulku (i se zelenou částí), okapané kousky tuňáka a natrhanou rukolu nebo polníček. Ve skleničce si připravíme zálivku tak, že smícháme olej, citronovou šťávu, bylinky, sůl a pepř. Důkladně zálivku promícháme, necháme chvíli odstát a pak nalijeme na salát a dobře promícháme.
Servírujeme v pokojové teplotě nebo vychlazené.
Podle chuti můžete přidat více citronové šťávy, mě osobně tam citrón moc chutná. Salát zvolte podle své chuti - pro sebe ho dělám s rukolou a když vařím i pro mamku, dávám polníček.



Žádné komentáře:

Okomentovat