čtvrtek 10. prosince 2015

Sváteční máslové sušenky

Je adventní čas a všichni pečou rozličné druhy cukroví. U nás to bylo vždycky tak, že jsme jako rodina pekli dohromady a byla to skvělá zábava. Jeden čas jsme pekli i 13 druhů, ale každý rok zbývalo a tak nyní zase pečeme už jen ty nejlepší a ověřené. Stejně jako my máme recepty po babičce, věřím, že i každý z vás má ten nejlepší rodinný recept. Rozhodla jsem se tedy, že sem recepty na cukroví přidávat nebudu a místo toho nabízím tip na skvělé máslové sušenky, se kterými si můžete zpříjemnit čekání na Vánoce (když se ještě cukroví nesmí jíst :O). Já použila recept od Marthy Stewart
Zvolila jsem i variantu s čokoládou, která mezi rodinou a kolegy zmizela kosmickou rychlostí. No a králíčci možná nejsou vánočním motivem, ale mě se hrozně líbili :)



Suroviny:
420 g hladké mouky
1 menší hrníček moučkového cukru
220 g studeného másla
2 špetky soli
4 žloutky
1 lžička vanilkového extraktu

Postup:
Mouku, cukr, sůl a máslo nakrájené na kousky a zpracujeme buď ručně v míse nebo v robotu dokud se suroviny nezačnou pojit k sobě. V misce rozšleháme žloutky s vanilkovým extraktem, přilijeme k ostatním ingrediencím a vypracujeme vláčné těsto. Hotové těsto zabalíme do potravinářské fólie a necháme odpočinout v lednici alespoň hodinu.
Těsto rozválíme na válu podsypaném hladkou moukou na tloušťku cca 5-6 mm. Vykrajujeme libovolné tvary, které klademe na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme v troubě předehřáté na 180°C cca 10 minut až začnou sušenky chytat lehce zlatavý nádech. (já většinou čas neměřím, takže teď odhaduji). 
Nyní můžete na sušenky dát ještě tabulku čokolády jako já. Použila jsem vykrajovátko a formičky z Tchiba, jsou úžasné a dobře se s nimi pracuje. Králíčky jsem koupila přes internet. Já jsem použila rozpuštěnou čistou mléčnou a bílou čokoládu, nic víc. Radím čokoládu temperovat viz moje pralinky, je to vždycky lepší, aby čokoláda byla krásně hladká a bez skvrn. Ztuhlou čokoládu stačí opatrně vyloupnout z formiček a pár kapkami tekuté čokolády přilepit k sušence. Dárkově zabalené sušenky jsou krásným dárkem, třeba pro kolegy z práce nebo jako koleda k Mikuláši.




Žádné komentáře:

Okomentovat