neděle 31. ledna 2016

Brokolicovo - ředkvičková pikantní polévka

Inspiraci na tuhle polévku jsem dostala při prohlížení únorového čísla časopisu Gurmet. Ze stránky se tam na mě smála pikantní brokolicová polévka a jelikož jsem brokolicovou už dlouho nedělala, hned jsem na ni dostala chuť. To bych ale nebyla já, kdybych si recept nepředělala podle obrazu svého :)
Jelikož jsem měla doma ředkvičky, rozhodla jsem se je do polévky přidat. Díky nim je polévka o dost světlejší než klasická brokolicová. Tentokrát jsem smetanu použila pouze na zjemnění chuti, ale nedělala jsem krémovou verzi. Kdo by ale chtěl polévku opravdu krémovou, ubere vývaru a přidá smetanu. A nakonec co se týká papriček, radím s nimi opatrně - já jsem nakonec vykouzlila celkem pikantní variantu :)



Suroviny:
na 4 porce
1 brokolice
200 g ředkviček + několik na dozdobení
2 stroužky česneku, nahrubo nasekané
1 lžíce másla
50 ml smetany
800 ml - 1 l zeleninového vývaru
čerstvé chilli papričky podle chuti
sůl, pepř
muškátový oříšek

Postup:
Brokolici očistíme a rozkrájíme na jednotlivé růžičky, košťálky oloupeme a nakrájíme na plátky. Ředkvičky očistíme a nakrájíme na čtvrtky. V hrnci rozpálíme máslo a chvíli na něm opékáme česnek a jednu malou chilli papričku bez semínek nakrájenou na drobno. Přidáme brokolici a ředkvičky a chvíli v hrnci opékáme. Nakonec zalijeme vývarem, osolíme a opepříme a zeleninu vaříme doměkka. Brokolici s ředkvičkami rozmixujeme ve vývaru ponorným mixérem dohladka. Přilijeme smetanu, dochutíme špetkou muškátového oříšku a případně solí a polévku ještě krátce povaříme. Mezitím se nakrájíme zbývající ředkvičky na jemné plátky a krátce je opečeme v kastrůlku na másle. Polévku na talíři ozdobíme sekanými papričkami (podle toho, co kdo snese) a do každého talíře rozdělíme máslové ředkvičky.


2 komentáře:

  1. Já papričky vynechám. Varianta s ředkvičkami se mi líbí.

    NEPLECHA NA PLECHU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markéto, určitě je možné papričky vynechat - takovou polévku pak můžou i děti :)

      Vymazat