neděle 10. ledna 2016

Zlaté řezy s pekanovými ořechy a čokoládou

Já osobně tomuto moučníku přezdívám cookies řezy a to kvůli konzistenci podobné sušenkám a také bohatým kouskům čokolády a ořechů uvnitř. Jsou skvělé na snídani a nebo k odpolední kávě. Jestliže řezy podáváte později po upečení, doporučuji je ohřát 20 vteřin v mikrovlnné troubě, kousky čokolády se tak krásně rozehřejí a budou se rozplývat na jazyku, mňam.


Suroviny:
125 g másla
220 g polohrubé mouky
2 vejce, rozšlehaná
250 g třtinového cukru (jemného)
150 g tmavé čokolády
100 g pekanových ořechů
2 lžičky kypřícího prášku
1 lžička vanilkového extraktu

Postup:
Ve větším rendlíku rozpustíme máslo a sejmeme z plotýnky. Do másla  řádně vmícháme cukr poté přidáme i vejce a celou směs důkladně mícháme do té doby, než se vše rovnoměrně nerozpustí. Prosátou mouku smícháme s kypřícím práškem a zamícháme k máslu, nakonec přidáme i vanilkový extrakt. Vznikne hladké hutnější těsto. Ořechy a čokoládu nasekáme nahrubo a vmícháme do těsta. Předehřejeme troubu na 180 °C a těsto dáme do menší hranaté formy (já měla obdélník 25 x 20 cm). Pečeme cca 30 minut, dokud řezy nezískají zlatavě hnědou barvu. Necháme zchladnout ve formě a poté krájíme na čtverečky. 
Jak jsem řekla, pokud servírujeme řezy až později, je dobré je na kratičkou chvíli ohřát v mikrovlnce. Docílíme tak toho, že po nakrojení se bude čokoláda lehce roztékat.






4 komentáře:

  1. Achhh, to vypadá naprosto božsky!!! miluju blogy s jídlem, ačkoliv sladké moc nemůžu :(. Určitě vyzkouším! díky za tip! BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
  2. ...vypadá to velmi lákavě =) jednoduché recepty mám ráda, určitě vyzkouším =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Tak tak, já jsem na tom podobně :)

      Vymazat