neděle 14. února 2016

Krémový nepečený dortík z mascarpone

Kdo by to byl řekl, ale dnes můj blog slaví svoje první narozeniny. A co bych si k těm dnešním narozeninám popřála? Mnoho a mnoho dalších nápadů na recepty a stálou radost z vaření, ale úplně nejvíc mě potěší mnoho spokojených čtenářů, kteří se mými recepty inspirují. A co by to bylo za narozeniny, kdyby nebyl dort. No tentokrát se jedná pouze o nepečený dortík, to ale vůbec nesnižuje jeho kvalitu - naopak, jedná se o naprosto skvělou krémovou záležitost, které jen tak někdo neodolá. Tak posuďte sami a já ještě jednou přeji mému blogu KRÁSNÉ NAROZENINY! :)



Suroviny:
na dortovou formu 18 cm
100 g máslových nebo podobných oblíbených sušenek
já jsem použila medové italské sušenky Novellini
cca 50 g změklého másla

250 g mascarpone
3 lžíce oříškového másla (já použila máslo z lískových oříšků, ale může být i arašídové či mandlové)
50 g bílé čokolády
100 ml smetany ke šlehání

50 g hořké čokolády na ozdobu
kousek ztuženého tuku

Postup:
Sušenky a máslo dáme do food procesoru a řádně rozmixujeme na lepkavou hmotu. Oddělitelné dno formy překryjeme pečícím papírem a zavřete do rámu. Sušenkovou hmotu  rovnoměrně rozdělíme na dno formy a dobře přitlačíme. Korpus necháme ztuhnout v lednici a mezitím si připravíme náplň dortíku. Čokoládu necháme na nižší stupeň rozehřát v mikrovlnné troubě a dáme stranou zchladnout. Vychlazenou smetanu vyšleháme dotuha. V jiné míse šleháme na nižší stupeň mascarpone s oříškovým máslem, až vznikne hladký krém, poté přidáme vychladlou čokoládu. Nakonec vařečkou lehce vmícháme i vyšlehanou smetanu a propojíme v kompaktní krém. Náplň nalijeme na sušenkový základ a necháme vychladit přes noc ve formě. Druhý den opatrně odejmeme boky formy a dortík ozdobíme podle fantazie rozpuštěnou čokoládou.



6 komentářů:

  1. To vypadá bezvadně! takové dorty mám nejradši! BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také sdílím názor, že v jednoduchosti je krása :)

      Vymazat
  2. ...gratuluji =) ten bych si dala =) již několikrát jsem dělala svůj oblíbený citrónový cheesecake - nepečený =) když peču tak skoro vše rozdám, mám z toho radost když ostatním chutná =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Gábino, já to mám stejné - také mám největší radost, když chutná ostatním :)

      Vymazat
  3. Všechno nejlepší k prvnímu roku! :) Dortík vypadá suprově :)
    cara-carob-cooking.blogspot.com

    OdpovědětVymazat