čtvrtek 4. února 2016

Zapečená quinoa po mexicku

Quinou jsem poprvé objevila v zásilce Zajíce v krabici. Od té doby už jsem jí dělala několikrát a nemohu na ní dát dopustit. Quinoa je stejně jako kuskus neuvěřitelně variabilní, ale navíc je ještě bezlepková. Tentokrát jsem ji zkusila zapéct do pekáčku a musím říct, že to byla dobrá volba. Jídlo je skvělé i druhý den, takže si třeba můžete připravit krabičku do práce. Když si navíc uděláte i domácí enchilada omáčku, dotáhnete vše k dokonalosti. Omáčka se hodí i na spoustu jiných příležitostí a proto věřím, že vám v lednici moc dlouho nevydrží :)




Suroviny:
na 4-6 porcí
3 lžíce olivového oleje
1 menší cibule, nakrájená najemno
1 hrnek quinoi
1 větší kuřecí prsou
1 plechovka červených fazolí
několik naložených feferonů (podle chuti)
cca 500 ml domácí omáčky
enchilada (recept níže)
100-150 g strouhané goudy či čedaru
1 bochánek mozzarelly, nastrouhané

Postup:
Kuřecí prso uvaříme v osolené a bylinkami okořeněné vodě nebo ve vývaru. Prso vyjmeme a necháme zchladnout a vodu použijeme na uvaření quinoi (poměr 2:1). Ve větším hrnci rozehřejeme olej a necháme na něm zesklovatět cibuli. Mezitím kuře natrháme či nakrájíme na kousky, feferony na plátky. Fazole slijeme a necháme okapat. Maso, uvařenou quinou, feferony i fazole přidáme do hrnce společně s omáčkou, promícháme, krátce prohřejeme a stáhneme z ohně. Polovinu strouhané goudy přimícháme ke směsi a dobře promícháme. Poté quinou přemístíme do zapékacích mističek nebo pekáčku a pokryjeme zbytkem strouhané goudy a mozzarellou. Pečeme v předehřáté troubě asi 10 - 15 minut, nakonec zapnete na cca 2 minuty gril, aby sýr krásně zezlátl.
Můj tip je servírovat zapečenou quinou přímo v zapékacích mističkách. Chuť jídla skvěle doplní zakysaná smetana.





Domácí omáčka enchilada

Suroviny:
60 ml rostlinného oleje
cca 40 g hladké mouky
1 plechovka sekaných rajčat
1 hrnek vody
1 - 2  lžíce chilli
1 - 2 lžičky sušeného oregana
1 lžička drceného kmínu, 1 lžička sušeného česneku
1 lžíce třtinového cukru
sůl, pepř

Postup:
V hrnci rozehřejeme olej a metličkou do něj postupně zamícháme mouku a vytvoříme jíšku, kterou provaříme asi 1 minutu. Poté do hrnce vlijeme rajčata, přidáme všechno koření, zalijeme vodou a přivedeme k varu. Vaříme na mírném ohni asi 10 minut, dokud omáčka trochu nezhoustne. Dochutíme solí a pepřem. Z uvedeného množství získáte dvojnásobek, než který je potřeba do receptu. Zbylou omáčku naplňte do uzavíratelné sklenice a uchovejte v ledničce na příště - vydrží několik týdnů. 

6 komentářů:

  1. Mňam, tak to vyzkouším! vypadá to skvěle! BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Musím říct, že na začátku to byl takový experiment, ale moc jsme si pochutnali a můžu doporučit :)

      Vymazat
  2. ...vyzkoušela jsem kde co =) ale quinou ještě né, pokud se to podobá kuskusu ten mám ráda, používám jako přílohu tak i do salátu =) je vidět, že máte ráda cizokrajnou kuchyni a proto ráda něco z těch vašich receptu vyskouším =) hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Gábino, děkuji moc za komentář. Já jsem quinou objevila také teprve nedávno. Je pravda, že ráda zkouším nové suroviny a chutě. Některé mě zaujmou, jiné ne. Ale quinoa mě zatím mile překvapuje, jen ta cena je vyšší :( Také přeji pohodový víkend.

      Vymazat
  3. Vypadá to naprosto báječně :) jenom quinoa mě za tu cenu, tak neuchvátila, takže to musím vyzkoušet s něčím jiným ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Caro! Je pravda, že quinoa je docela drahá a já ji doma připravuji pouze občas. Myslím si ale, že za to stojí. Jinak myslím, že s kuskusem by to určitě taky šlo :)

      Vymazat