úterý 23. února 2016

Zelené risotto s krevetami

Před několika měsíci jsme byli na večeři v jedné příjemné pizzerii a já jsem si objednala hráškové risotto s krevetami. Jídlo bylo výtečné a překvapila mě zajímavá kombinace chutí. No a když jsem nedávno přemýšlela, co uvařit, najednou mi na mysl připlula ta skvělá chuť hráškového risotta. No a o jídle bylo rozhodnuto. Nesnažila jsem se původní recept moc kopírovat, prostě jsme vzala počáteční inspiraci a něco z toho vzniklo. A to "něco" bylo mimochodem moc dobré, takže určitě neváhejte vyzkoušet :)



Suroviny:
na 4 porce
320 g rýže Arborio
cca 1,3 l dobrého zeleninového vývaru
1 dcl suchého bílého vína
30 g másla
2 lžíce olivového oleje
1 menší cibule
1-2 stroužky česneku, prolisované
velká hrst čerstvého baby špenátu, očištěného
hoblinky tvrdého sýra (parmazán, pecorino, gran moravia)

300 g hrášku (čerstvého nebo mraženého)
1 stroužek česneku, prolisovaný
hrst čerstvých bazalkových listů
cca 80 ml olivového oleje
40 - 50 g jemně strouhaného sýru typu parmazán
sůl, pepř

syrové krevety
(u tygřích krevet stačí 3-4 ks na porci u menších krevet cca 8 ks na porci)
2 lžíce olivového oleje
nasekaná petrželka


Postup:
Jako první očistíme krevety: odtrhneme hlavničku a ocásek, sloupneme schránku a nakonec  lehce nařízneme hřbet a vyndáme tmavé střívko. Některé krevety můžete nechat s ocáskem - je to efektní při servírování. Krevety promícháme s olejem a bylinkami a odstavíme.
Dále si připravíme jakési hráškové pesto. Hrášek dáme vařit do hrnce asi na 2 minuty, aby zůstal pevný. Poté ho slijeme a dáme na chvíli do mísy s ledovou vodou, aby si uchoval krásnou zelenou barvu. Okapaný hrášek přendáme do mixéru spolu s česnekem, bazalkou a sýrem a důkladně rozmixujeme. Nakonec k hrášku po částech přilijeme i olej a znovu mixujeme, až je směs krásně hladká. Podle chuti dochutíme solí a pepřem a odstavíme.

Na přípravu risotta nasekáme cibulku najemno. Zeleninový vývar mezitím udržujeme horký. V nižším nepřilnavém kastrolu rozpálíme olej s máslem a necháme na něm zesklovatět cibulku i česnek. Poté přisypeme rýži a důkladně promícháme, aby se obalila tukem, chvilku opékáme. Rýži přelijeme vínem a necháme pár minut provařit, dokud se nevypaří alkohol. Poté už přilijeme jednu sběračku horkého vývaru, zamícháme a necháme mírně probublávat. Když je tekutina téměř odpařená, přilijeme další část a tak postupujeme, dokud rýže není uvařená na zkus, risotto musí být krásně krémové. Těsně před koncem varu přimícháme k rýži špenát, který se v risottu spaří a změkne. Do hotového risotta přimícháme hráškové pesto a udržujeme v teple.Dochutíme solí a pepřem podle potřeby.
Nakonec připravíme krevety. Rozpálíme pánvičku a krevety opékáme z obou stran, dokud zcela nezrůžoví. Risotto servírujeme ozdobené krevetami a hoblinkami sýra. Je to velká dobrůtka :)



6 komentářů:

  1. Miluju takto barevná jídla :) krásné, jarní, veselé! :) Akorát pro mě by byla úprava s kuřecím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Caro, také mám ráda barevná jídla - člověku se to hned lépe jí :) Obměna je určitě možná, ale ty krevety k tomu chuťově moc dobře pasují.

      Vymazat
  2. ...mám ráda risotto ale asi jsem konzerva pže mám ráda to klasické "české" =) zatím jsem jiné nejedla tak budu muset vyzkoušet...za krevetky palec nahoru =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gábino, já znám mnoho lidí, kteří mají raději to "české". Mě ale naopak to "české" znechutila školní jídelna. Určitě vyzkoušejte, já si myslím, že vám bude chutnat :)

      Vymazat
  3. No tyjo, narazila jsem náhodou na tvůj blog a tohle vypadá skvěle! Poslední dobou nejím skoro jiné maso než ryby a mořské plody, nějak na ně mám největší chuť, takže ideální recept :)
    Verča
    Ne hladu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Verčo, jsem ráda, že můžu poskytnout inspiraci :)

      Vymazat