středa 16. března 2016

Dort Kolibřík (Hummingbird cake)

V poslední době mi to s těmi příspěvky trochu trvá. Vařit jsem nepřestala, ale nezbývá moc času přidávat recepty, protože finišujeme s opravou domku a času není nazbyt. Měsíční pekařskou výzvu Gurmetu tedy přidávám trochu se zpožděním, ale za to vím, jak dopadly výsledky. Dortík mi sice neotiskli, ale mě stačilo, že se po něm doma docela zaprášilo :) Kolibřík je hlavně v severní Americe poměrně známý, ale původně pochází z Jamajky, což použité suroviny lehce napoví. Já bych ho určitě zařadila do té lepší poloviny dortů, které jsem kdy vyzkoušela. Hummingbird cake je šťavnatý a "mokrý" s příjemnou chutí ovoce, kterou doplňuje náplň z krémového sýra. Jediné, co jsem změnila bylo množství cukru a následný poměr surovin, protože americké dorty a polevy jsou často velmi přeslazené a to třeba u Kolibříka vůbec není nutné, protože použité ovoce je dost sladké.



Suroviny:
na korpusy
520 g hladké mouky
550 g banánů
150 - 200 g pekanových ořechů
1 plechovka ananasového kompotu (bez nálevu)
200 g strouhaného kokosu
5 ks vajec (větších)
200 g cukru krystal
250 ml řepkového oleje
1 lžička soli
1 lžíce jedlé sody
2 lžičky skořice
3 lžičky vanilkového extraktu
máslo na vymazání formy

na krém
cca 800 g krémového sýra
moučkový cukr podle chuti ( já dávala 5 lžic)
šťáva z půl citronu nebo limetky


Postup:
Troubu předehřejeme na 180°C a rozevírací formu s průměrem 20 cm vymažeme máslem, dno vyložíme pečícím papírem. Pekanové ořechy vyložíme na plech s pečícím papírem a pečeme v troubě cca 8 minut, dokud se nezačnou vonět. Necháme je vystydnout, malou část odložíme stranou na ozdobu a zbytek nasekáme nahrubo. Ananas rozmixujeme nahrubo, banán rozmačkáme vidličkou. Ve velké míse smícháme mouku, cukr, kokos, sodu, sůl a skořici. Přidáme nasekané ořechy a dobře promícháme. V jiné misce prošleháme vejce s ostatními tekutými ingrediencemi - s olejem,  a vanilkovým extraktem a nakonec i s banány a ananasem. Jak radí i v Gurmetu, pokud nemáte troubu, kam se vejdou tři korpusy najednou, rozdělte si suché i mokré ingredience na tři části a smíchejte je teprve těsně před pečením. 
První část mokrých i suchých surovin dobře promícháme a nalijeme do dortové formy a pečeme asi 40 minut. Postup opakujeme ještě dvakrát, abychom získali tři korpusy, které necháme zchladnout na mřížce. V případě potřeby korpusy seřízneme. Aspoň bude co užírat, že? :)
Na krém prošleháme v míse krémový sýr s cukrem a citrusovou šťávou. Každý korpus pomažeme částí krému a dort sestavíme. Vršek ozdobíme zbylými oříšky podle fantazie, já jsem ještě přidala květiny.



4 komentáře:

  1. Podle surovin musí být víc než výborný, protože spojení banánů, kokosu a ananasu jiné než dokonalé být nemůže! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak :) Určitě vyzkoušej, není těžký.

      Vymazat