čtvrtek 31. března 2016

Křupavý pekáček se zeleninou a kuřetem

Tentokrát přidávám jeden slaný recept na vynikající a jednoduché jídlo, které se skvěle hodí jak na večeři, tak na rychlý víkendový oběd. Asi jste si už všimli, že mám ráda různé zapečené pekáčky ať už s masem, těstovinami nebo čistě zeleninové. Taková jídla mají jedinečnou a plnou chuť, ale nenutí vás strávit půl dne v kuchyni. Receptem jsem se nechala inspirovat u mé oblíbené blogerky z blogu Jo Cooks, ale jak to tak u mě bývá, suroviny jsem vyladila podle své aktuální nálady a stavu ledničky. Na receptu mne zaujalo použití kuřecího krému z plechovky a ačkoliv většinou takové věci nevyhledávám, nedalo mi to a chtěla jsem vyzkoušet, co se za tou chutí skrývá. Musím říct, že mě to velmi mile překvapilo a manžel si také nestěžoval :) Tento pokrm podle mě představuje takový balzám na duši, který zahřeje tělo i mysl.



Suroviny:
na 6 porcí
3 větší kuřecí prsa vařená ve vývaru
1 plechovka hotové polévky Cream of chicken soup (Marks and Spencer)
1 kelímek zakysané smetany
1 brokolice
2 červené papriky
2 hrsti baby špenátu
1 hrst fazolek
80 - 100 g másla, rozpuštěného
100 g slaných krekrů (TUC)

Postup:
Vařená prsa necháme trochu zchladnout a natrháme na proužky. Brokolici očistíme, rozdělíme na růžičky a vaříme dvě minuty na páře. Papriku nakrájíme na proužky, špenát očistíme. Troubu rozehřejeme na 180°C. Ve větší misce smícháme polévku z plechovky se zakysanou smetanou. V jiné míse dobře promícháme kuře, brokolici, papriku, fazolky i špenát a přelijeme krémovou polévkou, opět promícháme, aby se všechny suroviny dobře obalily. Celou směs dáme do vymazaného, středně velkého pekáčku. Krekry nasypeme do mixéru a rozsekáme najemno do konzistence strouhanky. Rozdrcenými krekry posypeme rovnoměrně celý obsah pekáčku a zalijeme máslem. Pečeme v troubě asi 30-40 minut, dokud povrch nezačne zlátnout.



6 komentářů:

  1. ...tak tohle opravdu stojí za vyzkoušení =) překvapila mě kombinace polévky, zakysané smetany a krekry by mě rozhodně nenapadly =) ještě bych přidala žampióny (jsem houbová)...fakt jsem na to dostala chuť =) =) =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Gábino, je to netradiční nápad, ale rozhodně stojí za to :) Já sice moc houbová nejsem, ale žampióny se tam budou rozhodně skvěle hodit :)

      Vymazat
  2. já houbovej jsem a dovedu si tam představit i pravé hříbky. Tu plechovku hotové polévky bych nahradil raději uvařenou krémovou polévkou, to by myslím nevadilo, ne? :) Recept vyzkouším, jsem na tu chuť zvědavý a vypadá moc hezky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Polévka samozřejmě může být domácí, ale v tomto případě mi to přijde škoda polévky a času. Takovou domácí krémovou polévku si totiž ráda vychutnám tak jak je :)

      Vymazat
  3. To vypadá skvěle :) přemýšlela jsem, co je ta horní vrstva a ono krekry! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že? to je vtipné s těmi krekry a hlavně dobré :)

      Vymazat