čtvrtek 7. dubna 2016

Celozrnné těstoviny s pestem z medvědího česneku

Sezóna medvědího česneku je v plném proudu a všude se to hemží recepty právě s touto tématikou. Medvěďák (jak mu osobně říkám) u nás v poslední době zažívá určitou renesanci a já jsem za to ráda, protože by bylo škoda takovou skvělou rostlinku v kuchyni nevyužít. Navíc, stačí vyčíhnout dobré místo někde v lese a budete ho mít úplně zadarmo. Já osobně jsem s ním začala vařit poprvé vloni a od té doby to beru každé jaro jako tradici. Medvědí česnek se dá využít do pomazánek, ochucených másel, polévek, ale já osobně ho mám nejradši ve formě pesta na těstoviny - to je vlastně také jedno z jeho nejzákladnějších využití. Pesto si samozřejmě můžete udělat do zásoby a během minutky pak vykouzlíte chutné jídlo s neotřelou chutí. Takže medvědu zdar!



Suroviny:
na 4 porce
250 g celozrnných těstovin
svazek medvědího česneku (cca 70 g)
malá hrstka slunečnicových semínek
cca 100 ml kvalitního olivového oleje
hrstka nastrouhaného parmazánu
250 cherry rajčátek
4 jarní cibulky
lžíce másla Ghí
pražená slunečnicová semínka na ozdobu


Postup:
Nejdříve připravíme pesto tak, že medvědí česnek, slunečnicová semínka, olej a sýr dáme do mixéru a důkladně rozmixujeme na pastu. Podle potřeby přidáme olivový olej, aby směs nebyla příliš hutná a suchá. Dáme vařit těstoviny a mezitím si rozpůlíme nebo rozčtvrtíme cherry rajčátka a na kolečka nakrájíme jarní cibulku. Na pánvi rozehřejeme máslo, přidáme cibulku, necháme chvilku zesklovatět a přisypeme i rajčata. Chvilku společně podusíme a pak odstavíme. Uvařené těstoviny slijeme a promícháme s pestem a rajčaty.



4 komentáře:

  1. Vypadá to skvěle a zároveň i jednoduše! Hned bych si dala :)

    Piosek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Je to opravdu hotové za chvíli :)

      Vymazat
  2. Vypadá to skvěle a zároveň i jednoduše! Hned bych si dala :)

    Piosek

    OdpovědětVymazat
  3. Jednoduché, efektivní a určitě výborné! :)

    OdpovědětVymazat