středa 20. dubna 2016

Květáková polévka s kokosovým mlékem a kari

Dneska jsme si s kolegyní z práce daly při obědě pěkně do nosu. A může za to tato skvělá polévka, kterou jsem udělala den předem. Jelikož obdobnou polévku nabízejí občas v nedaleké kavárně a kolegyně ji vždy velmi vychvaluje, nemohla jsem zůstat stranou a rozhodla jsem se ji vyzkoušet. Hledala jsem nějaké recepty, ale žádný pro mne nebyl ten pravý. Takže to nakonec dopadlo jak už je u mě zvykem a polévku jsem udělala podle fantazie a chuti. A protože mi bylo vyhrožováno :D, že musím dát recept okamžitě na blog, aby si jej NĚKTEŘÍ lidé mohli hned vytisknout, tak se přemáhám a plním slovo :) Ale teď vážně, jestli máte podobné chutě jako já, tato polévka se rychle zařadí mezi vaše oblíbené!



Suroviny:
na 6 porcí
1 středně velký květák
2 středně velké brambory
cca 1,5 vývaru + 0,5 l vody
1 šalotka, nasekaná nadrobno
1 lžíce kvalitního kari koření 
1 lžíce kokosového oleje
200 ml kokosového mléka
čtvrt lžičky muškátového květu, sůl

Postup:
Květák zbavíme listů, očistíme a rozkrojíme na cca 6 větších kusů. Brambory oloupeme a nakrájíme na kostky. Ve velkém hrnci dáme vařit vývar a květák s brambory do něj dáme vařit. Cca po 4 minutách, když je již květák relativně měkký, ale stále na zkus vyndáme 3 kusy květáku (polovinu množství) a dáme stranou, později poslouží jako vložka do polévky. Druhou polovinu květáku spolu s brambory vaříme dále doměkka přibližně další 4 minuty.  Poté květák s brambory slijeme, vývar uchováme a zeleninu pokrájíme nadrobno. Mezitím si v jiném velkém hrnci rozpálíme kokosový olej a necháme na něm zesklovatět šalotku. K cibuli přidáme kari koření a krátce opékáme, dokud se koření nerozvoní. Zalijeme vývarem, přidáme nakrájený květák s brambory a tyčovým mixérem rozmixujeme na krém. Podle hustoty polévky ještě přidáme vodu a přivedeme k varu. Zalijeme kokosovým mlékem, přidáme muškátový květ a sůl a také druhou polovinu květáku pokrájeného na drobné růžičky a ještě krátce polévku provaříme. 



8 komentářů:

  1. Je skvělá!!! Ta kolegyně jsem totiž já, takže můžu hodnoti a byla naprosto vynikající!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ty jsi zase vynikající kolegyně :)

      Vymazat
  2. Tyjo, to je zajímavá kombinace, ale vlastně se mi to kokosové mléko i kari ke květáku nejvíc hodí :) Tak ji vyzkouším...
    V.

    OdpovědětVymazat
  3. ...zajímavá kombinace =) Květák mám ráda v jakékoliv podobě, určitě tuto kombinaci vyzkouším =)dnes při cestě domů jsem zase v jedný restauraci četla, že mají v menu čočkovou polévku s kokosovým mlékem...rozmanitosti se meze nekladou =) hezký víkend =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavá to kombinace to určitě je a moooc dobrá. Co se týká čočky, mám moc ráda tu červenou a tu si tedy s kokosovým mlékem také dokážu představit. Hezký pracovní týden!

      Vymazat