neděle 22. května 2016

Božské borůvkové muffiny

A zase jsou tady ty muffiny! No jo, ale to je tak vděčná a rychlá dobrůtka, že si nemůžu pomoct a dělám je doma pravidelně. Když teď navíc pomalu začíná sezóna ovoce, variací na muffiny bude čím dál víc. No a ty borůvkové, to je prostě klasika, která mně nikdy nezklamala. Vyzkoušela jsem několik receptů, ale zatím u mne jednoznačně vede tento recept (od Colleen z allrecipes.com) na božsky dobré, vláčné a sofistikované muffiny se skvělou skořicovou drobenkou, která běžný muffin přemění na luxusní záležitost. Jednotlivé kousky vám budou mizet z talíře kosmickou rychlostí. Já jsem je tento týden dělala nakonec dvakrát, protože jedna dávka se ukázala jako zcela nedostatečná :)

Suroviny:
na 12 muffinů
hrnek a půl hladké mouky
polovina hrnku cukru krupice
2 lžičky prášku do pečiva
2 špetky soli
třetina hrnku rostlinného oleje
1 vejce
cca třetina hrnku polotučného mléka
cca 1 hrnek čerstvých borůvek

půl hrnku cukru
třetina hrnku hladké mouky
cca 60 g másla
2 lžičky mleté skořice


Postup:
Suché suroviny na těsto promícháme ve větší míse. V hrnku rozšleháme olej, vejce a mléko a směs přilijeme do mísy. Důkladně rozmícháme na středně řídké těsto a v případě potřeby, přidáme trochu mléka. Nakonec do těsta lehce zamícháme borůvky.  Troubu rozehřejeme na 180 °C a muffinovou formu vyložíme papírovými košíčky, které plníme těstem. Cukr, mouku, máslo a skořici rukou smícháme na drobenku, kterou pak rovnoměrně posypeme každý muffin. Dáme péct na cca 20 až 25 minut, dokud muffiny nevyběhnou a nezezlátnou, necháme vychladit na mřížce. 
Jestliže servírujete muffiny až další den, doporučuji je dát na cca 20 sekund na nižší stupeň do mikrovlnky, aby byly opět krásně teplé a vláčné.



6 komentářů:

  1. Borůvky, borůvky - miluju je!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky a do muffinu se skvěle hodí! :)

      Vymazat
  2. ...už jsem si nakoupila ingredience =) vyzkouším i malinové...snad se mi povedou tak jak tobě =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se povedou Gabčo a malinové budou také luxusní :)

      Vymazat
  3. Vypadají moc hezky,jen na mne moc cukru.Ale to si upraví každý podle svého:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě Olgo, poměr cukru můžete snížit, jak chcete, ale muffiny určitě nejsou nijak přeslazené, to také nemám ráda.

      Vymazat