neděle 1. května 2016

Hledání nejlepšího smoothie

Před pár týdny jsem se na portálu blogerky.cz přihlásila do soutěže o hledání nejlepšího smoothie s nápoji Alpro. Jaké bylo moje překvapení, když jsem byla vybrána mezi ty, kteří budou moci nápoje otestovat přímo doma :). Balíček přišel za pár dní a já už jsem mezitím měla hlavu plnou nápadů, co všechno vyzkouším a jak si pořádně zamixuji. Měla jsem opravdu radost, že jsem dostala příležitost nápoje Alpro vyzkoušet. Občas je sice kupuji, ale neznala jsem celou jejich řadu a taky se mi jen tak nepoštěstí, abych měla doma hned čtyři různé druhy. Pro ty, co nápoje Alpro neznají, je jednoduše přiblížím tak, že se jedná o rostlinná mléka vyráběná ze sóji, mandlí, ovesných vloček nebo kokosu. Já je kromě smoothies ráda používám do ovesných kaší, ale výborně se hodí i na pečení, když chcete nahradit mléko. Nejsem sice vegan, ale ráda zkouším nové věci a například některé veganské nebo raw recepty jsou opravdu velmi zajímavé a nápadité.


Ale zpátky ke smoothie. V balíčku jsem spolu s výrobky dostala i knížečku nabitou mnoha recepty právě na ovocné i zeleninové smoothies. Člověk pomalu ani neví, jaká by chtěl vyzkoušet dřív. Existuje tisíce kombinací a záleží jen na vaší chuti a fantazii, co do mixéru zrovna přidáte. Já osobně jsem začala smoothies dělat vlastně teprve nedávno, ale od té doby jsem se do nich zamilovala a nakazila jsem s tím i manžela. Je to totiž nejlepší způsob jak do sebe „bezbolestně“ dostat správnou denní dávku ovoce (či zeleniny), což někdy bývá problém hlavně u dětí nebo u našich drahých poloviček J. Kromě toho, že jsou tyto ovocné nápoje zdravé, jsou také velmi dobré, ale to už záleží hlavně na tom, co si do nich přidáte. My zatím spíše holdujeme těm ovocným, ale pomalu se propracováváme i k těm zeleninovým.

Když jsem otevřela zásilku, chtěla jsem jako první vyzkoušet kokosový nápoj, který jsem předtím ještě neměla šanci ochutnat. Nápoj sám o sobě je moc dobrý, s příjemným lehkým kokosovým nádechem. Chuť kokosu mě okamžitě evokovala tropické dálky a hned mi bylo jasné, jaké smoothie udělám jako první. Zvolila jsem mé oblíbené mango v kombinaci s ananasem a rozhodně jsem udělala dobře. Smoothie bylo vážně úžasné a lehké, chuť potěšila i manžela a kamarádku z práce, které jsem na druhý den udělala další dávku. Znovu jsem se ujistila v názoru, že není potřeba mnoho surovin, stačí najít pouze těch pár správných. Ačkoliv je vždy lepší připravit si smoothie čerstvé a hned ho vypít, konkrétně toto si můžete připravit i večer předem a pak si ho odnést třeba do práce, uchovává si totiž všechny svoje vlastnosti a hlavně chuť.

Tropické smoothie
na 1 sklenici
půlka velkého manga
100 g ananasu
200 ml vychlazeného kokosového nápoje Alpro

Všechny ingredience rozmixujeme dohladka v mixéru nebo smoothie makeru. Ozdobíme mátou.



Když jsem mixování rozjela ve velkém, nemohla jsem zapomenout na naše oblíbené dvoubarevné smoothie, které dělám často o víkendech. Hlavní roli v něm hrají banán a jahody, což jsou podle mě dvě stálice a klasiky pro různé nápoje. A stejnou klasikou je i mandlový nápoj Alpro, který na přípravu používám a to ve standardní variantě, která je sladká a hodí se tak k jahodám, které většinou tak sladké nejsou. V mém drinku je vtip v tom, že banán a jahody jsou rozmixovány zvlášť a navrstveny na sebe ve vrstvách, což je efektní a zábavné, protože chutě si můžete ihned promíchat a nebo nasávat brčkem odděleně podle chuti. Toto smoothie je trochu časově náročnější na přípravu, takže to není moc dobrá volba pro ráno všedního dne, ale dokážete s ním udělat parádu třeba na party nebo potěšíte svoji drahou polovičku při víkendové snídani.

Dvoubarevné smoothie s banánem a jahodami
na dvě porce
 2 banány
100 ml vychlazeného mandlového nápoje Alpro
1 lžička kvalitního kakaa

Cca 12 větších jahod
200 ml vychlazeného mandlového nápoje Alpro
+ 2 jahody na ozdobu

Zvlášť rozmixujeme ingredience na banánovou vrstvu a jahodovou vrstvu. Banány nalijeme do poloviny dvou sklenic, a navrch pomalu a opatrně navrstvíme rozmixované jahody tak, aby se vrstvy nesmíchaly. Banánová vrstva musí být dostatečně hustá, aby udržela jahodovou část.



Protože mě mixování začalo opravdu bavit, nechtěla jsem zůstat konzervativní a rozhodla se vyzkoušet i zeleninovou variantu. Inspirací mi byl recept, který jsem našla v Alpro receptáři, který byl přibalen k testovací zásilce. Jako základ jsem zvolila neslazený mandlový nápoj. Oproti tomu klasickému má plnější, zemitější chuť a podle mě se pro zeleninové smoothies dobře hodí. Výsledný mix s rajčaty, paprikou a celerem mě hodně mile překvapil a nejlépe mi sedí jako odpolední svačinka, která zasytí a dodá cenné vitamíny. Osobně si ale myslím, že není nejlepší volbou pro smoothie začátečníky.

Smoothie s rajčaty a paprikou
na jednu porci
2 menší rajčata
1 malá červená paprika
malá hrst celerové natě
cca 200 ml neslazeného mandlového nápoje Alpro

Všechny suroviny nakrájíme, dáme do mixéru, zalijeme mandlovým mlékem a důkladně mixujeme do hladké konzistence.



Když jsem v obchodě objevila krásná jablka a hrušky, hned mě napadla další variace k vyzkoušení. Nechala jsem se inspirovat českou klasikou a vykouzlila jsem smoothie a la štrúdl. Od výsledku jsem neočekávala žádné zázraky a o to víc jsem byla překvapená, jakou dobrotu jsem vytvořila. Když jsem nápoj podstrčila manželovi, vypil ho téměř na jeden zátah J Takže za mně rozhodně velké ano, určitě si nápoj zase brzy uděláme.

Smoothie a la štrúdl
na 1 sklenici
polovina jablka
polovina hrušky
1 lžíce jemných ovesných vloček
dvě špetky skořice
lžička medu
cca 200 ml ovesného nápoje Alpro

Všechny ingredience důkladně rozmixujeme v mixéru nebo smoothie makeru. Jablko a hrušku není třeba loupat, protože slupka je zdrojem důležité vlákniny.


Musím říct, že smoothies mě začínají čím dál víc bavit. Existuje totiž téměř nekonečné množství kombinací, a tak si každý den můžu udělat právě takové, na které mám chuť a nebo prostě popustím uzdu fantazie a čekám, co z toho vzejde J
Určitě nejde jmenovat pouze jedno smoothie, které mám nejradši, spíš některé mi chutná víc, některé méně. Jelikož mango patří k mému nejoblíbenějšímu ovoci, smoothie s mangem mě nemůže nikdy zklamat a když k tomu ještě přidám jahody, jsem téměř v nebi J.
Zatím doma dáváme přednost hlavně těm ovocným, ale pomalu se přesouváme i k těm zeleninovým. Zkoušíme nové a nové variace a necháváme se překvapit výsledkem…Neváhejte to zkusit také!



6 komentářů:

  1. Já osobně můžu jen doporučit mangovo-ananasovo-kokosové smoothie. Po ranním výběhu na mě čekalo v práci na stolku a bylo dokonalé, dodalo energii, osvěžení i úsměv :-)

    OdpovědětVymazat
  2. No to jsou úžasné kombinace.. Hned bych ochutnala všechny, ale nejvíce mě zaujalo Smoothie a la štrúdl, to asi vyzkouším :))

    Nela Agáta z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Nelo, určitě vyzkoušej, mě tato kombinace mile překvapila :)

      Vymazat