čtvrtek 9. června 2016

Červená quinoa s chřestem a kuřecím masem

Sezóna chřestu už nám pomalu končí, ale já si ještě neodpustím jeden recept na skvělý lehký oběd či večeři. Bílou quinou už u nás doma dobře známe, ale tu červenou (která vypadá jak černá) jsem vařila vůbec poprvé. Laicky bych rozdíl vysvětlila asi jako rozdíl mezi loupanou a neloupanou rýží, i když tak to u quinoy úplně není. Červená quinoa je  prostě oproti té bílé trochu tužší a křupavější. Zelený chřest nepotřebuje mnoho péče a i tak vám na talíři udělá velkou službu. Bylo by škoda ho nezařadit na jídelníček. Quinou si v podstatě můžete připravit s jakoukoli zeleninou, já jsem se při vaření nechala vést hlavně intuicí a výsledek se vydařil.



Suroviny:
na 4 porce
4 kuřecí prsa
5 lžic rostlinného oleje
oblíbené koření na kuře, sůl
1 hrnek nevařené červené quinoy
2-3 hrnky kvalitního zeleninového bujónu
svazek čerstvého zeleného chřestu
80 - 100 g sušených rajčat v oleji
2 jarní cibulky, na kolečka
1 stroužek česneku, nadrobno
2 lžíce olivového oleje
2 lžičky sojové omáčky Tamari


Postup:
Quinou propláchneme a uvaříme v bujónu (cca 15 minut), poměr quinoy a tekutiny je cca 1:2-2,5.  Kuřecí prsa očistíme, vyšší části rozřízneme a marinujeme v chladu v oleji smíchaném s kořením. Já nejraději používám italské koření bez soli a provensálské koření. Kuřecí prsa opečeme nebo grilujeme na pánvi, maso osolíme teprve těsně před tepelnou úpravou. Hotové kuře odložíme stranou.  Chřest omyjeme, konce odkrojíme a zbytek stonků nakrájíme cca na třetiny. Podle potřeby přidáme do pánve olivový olej a na mírném ohni opékáme cibulku a po chvíli i česnek. Přidáme nakrájený chřest a krátce orestujeme, poté zakryjeme pokličkou a krátce podusíme, aby chřest zůstal lehce křupavý. Mezitím nakrájíme okapaná sušená rajčata na kousky a po sejmutí pokličky je přidáme k chřestu. K zelenině přimícháme i uvařenou quinou a důkladně promícháme a prohřejeme. Dochutíme omáčkou Tamari, případně opepříme. Kuřecí maso nakrájíme příčně na plátky a položíme ke quinoe, abys se maso prohřálo a poté servírujeme.  


4 komentáře:

  1. ...chřest máme doma moc rádi...zatím jsem jej dělala jen s holandskou omáčkou a k tomu losos, vynikající =) tu quinou jsem stále ještě nevyzkoušela, zatím jsme u kuskusu, bulguru, pohanky...hezký zbytek víkendu =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chřest s holandskou omáčkou je skvělý - tak jednoduché a tak dobré :) Jinak kuskus a bulgur též doma často dělám, jen k té pohance jsem si cestu nenašla..

      Vymazat