sobota 25. června 2016

Citronové lívanečky z řeckého jogurtu s jahodami a meruňkami

Lívanečky - kdo by je neměl rád. Můj muž je má rád samozřejmě pouze tehdy, když je dostane naservírované pod nos :) ale já mám ráda i jejich přípravu a to hlavně z toho důvodu, že si je člověk může pokaždé trochu upravit podle chuti a nálady. Ačkoliv americký způsob stravování mě moc nenadchl, ty jejich ranní lívance jsou prostě bezkonkurenční. Vždy si představuji, jak sedím v malém zastrčeném americkém bistru, servírka mi dolévá z konvice kávu a za chvíli mi přinese talíř s obrovskými lívanci, které nádherně voní. A teď zase zpátky do reality - tak tedy lívance musím udělat já, ale sobotní ráno je pro to jak stvořené a nedokážu si představit lepší začátek víkendového dne. Použila jsem celozrnnou mouku, která se do lívanců skvěle hodí, řecký jogurt je navíc krásně zvláční a citrón dodá příjemnou svěžest. A teď už jen použít oblíbené ovoce a královská snídaně je na světě. 



Suroviny:
na 2 - 4 porce
2 hrníčky pšeničné celozrnné mouky
kůra a šťáva ze dvou menších citrónů
2 lžičky kypřícího prášku
menší lžička jedlé sody, špetka soli
cca půl hrnku mléka
1 kelímek řeckého jogurtu cca 200 ml
2 vejce
1 lžička vanilkového extraktu
2 lžíce medu nebo agávového sirupu
kokosový olej

hrst čerstvých jahod
4 meruňky
med, agávový sirup nebo javorový sirup

Postup:
V míse smícháme všechny suché suroviny a citronovou kůru. V další velké míse smícháme jogurt, vejce, vanilkový extrakt, a med a nakonec přimícháme mléko s citronovou šťávou, vymícháme dohladka. Nakonec k jogurtové směsi přisypeme sypké ingredience a smícháme v hladké, ne velmi tekuté těsto, které necháme cca 5 minut odpočívat. Lívanečník nebo obyčejnou pánev s nepřilnavým povrchem rozpálíme s oříškem másla nebo kokosového oleje. Promíchané těsto lijeme naběračkou na pánev (podle toho jak velké lívance chceme) a smažíme cca 2-3 minuty z každé strany. Lívanečky servírujeme navrstvené na sobě, bohatě ozdobené ovocem a pokapané sirupem nebo medem.





Žádné komentáře:

Okomentovat