pondělí 27. června 2016

Střípky z Apetit pikniku 2016

Možná jste si všimli, že letos ty food akce trochu flákám, ale to je tím, že dokončujeme rekonstrukci domku a to nám samozřejmě bere většinu volných víkendů. Člověk se ale má na co těšit a tak si většinu food akcí klidně i odpustí. Jednou z mála, kterou si ale určitě neodpustím, je Apetit piknik, který navštěvujeme už pěknou řádku let.

Letos podruhé se piknik konal v parku Grébovka, který je opravdu velký a tak poskytuje dostatek místa pro mnoho a mnoho stánků. Letos jich podle mne bylo zase o trochu víc než vloni. Není v silách běžného člověka (když nepočítám Otesánky) stačit ochutnat od většiny stánků. Nejen že vám to nedovolí váš žaludek, ale asi ani vaše peněženka. Protože já podobné akce navštěvuji pravidelně, už mě jen tak nic nepřekvapí a proto si jídla k ochutnávce pečlivě vybírám, napoví vzhled pokrmů a fronta u stánku.


Jako první jsem šla vyzkoušet něco malé pro začátek ke stánku Sisters. O chlebíčkách z bistra Sisters jsem toho slyšela už hodně, ale neměla jsem zatím možnost je ochutnat. Vybrala jsem si chlebík s lososem a bílou ředkví a k tomu jsem se zchladila domácí okurkovo-bazalkovou limonádou. Člověk by řekl, co na těch malých chlebíčkách může být, ale oni jsou skutečně dobré. Už vím, že až budu mít cestu Dlouhou ulicí, určitě se tam zastavím ochutnat zase nějaké další vzorky :)


Na pikniku byly samozřejmě hojně zastoupeny různá masa a burgery či grilované ryby. Grilovanou chobotnici od Chorvatské ryby už jsem nestihla, zaprášilo se po ní rychle. Tak jsme si chtěli dát nějaký burger, který si jinak běžně nedávám. Původně jsem chtěla ochutnat tvorbu od Beef & Burger, ale občasný déšť a dlouhá fronta mě nakonec zavály jinam, a tedy k Tom's Burger. Objednala jsem si Boston Burger s karamelizovanou cibulkou a po nějakém tom adekvátním čekání jsem dostala celkem pěkný, menší burger. Chuťově byl dobrý, ale ne ničím speciální. Prostě dobrý burger, který neurazí ani nenadchne, na festivalovou nabídku se mohli vytáhnou i více.  Nakonec jsem nestačila vyfotit celý burger, a tak nabízím už jen napůl snědené torzo :)


Jednoznačně nejaktivnější promo měli z kulinářů Taste of Heaven - tedy korejsko-česká skupinka nadšenců, kteří připravili různé lahůdky od masa přes korejskou "pizzu". Původně jsem ani ochutnat nechtěla, ale české slečny z týmu důsledně korzovaly v okolí a nabízely kolemjdoucím ochutnávku. Nakonec jsme tedy vyzkoušeli nabízenou placku se zeleninou, kterou oni jmenovali jako "pizzu" a jejíž korejský název jsem úspěšně zapomněla. Chuť mi připomínala tak trochu bramborák, nebylo to špatné, ale moc mě to nezaujalo. Příště bych prosila něco vymazlenějšího. 


Když jsem už narazila na kulináře, ráda bych zmínila skvělé duo Chez HAnna se svými sladkými a slanými koláči. Chez HAnna jsou moje kamarádky, které se pravidelně účastní Restaurant Day a my už jejich nabídku dobře známe a vždy si moc pochutnáme. Na Apetit piknik si holky připravily i několik novinek - třeba letní slaný koláč s cuketou, rajčaty a mozzarrellou nebo sladký tvarohový s jahodami a drobenkou. 



Co se týká sladkého, bylo na Apetit pikniku opravdu z čeho vybírat - nebo-li lépe řečeno - z takového množství ani vybrat nešlo. Věřila jsem, že všechny nabízené zákusky musí být dobré, ale já jsem hledala něco víc. Nakonec mě uhranul mírně kýčovitý stánek slečen z Wink Cake, které růžovou rozhodně nešetřily. No ale vlastně proč ne, ono se to k těm dortíčkům vyloženě hodí. Vyzkoušela jsem tartaletku s třešní a dvojí čokoládou (tmavou a bílou) a byla skutečně famózní. Na závěr večera jsme se ještě museli vrátit a ukořistila jsem ještě tartaletku s čokoládou a mátou. Mňam!



Ačkoliv během pikniku několikrát sprchlo, my jsme se úspěšně na dece skryli i s lahví cideru z Všenor pod hustý strom a ani nám to nevadilo. Můj muž si také udělal svojí soukromou procházku a z ní mi donesl ochutnat výborný asijský salát ze Spicymama, který mi hned připomněl můj oblíbený salát z Pho Viethnam v Anglické. Spicymama má rozhodně potenciál a těším se na otevření jejich restaurace na Černém Mostě. Až budeme mít cestu kolem, rozhodně se rádi stavíme.

S přicházejícím večerem jsme se šli zaposlouchat do koncertující kapely Eddie Stoilow a k tomu jsem si neodpustila ještě poslední ochutnávku, tentokrát od Romany z Na skok v kuchyni. Skvěle vypadala špíz s krevetami nebo závitek, ale já jsem si nakonec dala své oblíbené kari, které mělo plnou chuť a bylo příjemně pálivé. Na výběr byly i žabí stehýnka, ale z toho si člověk dvakrát zobne a je to pryč, takže delikatesu jsme vynechali.


Ochutnali jsme ještě pár dalších pochoutek, ale o tom třeba zas příště. Spíš mi je líto, že jsme toho nezvládli více, ale to už bych se domů asi neodvalila. Mimo jiné jsem přes horký den vypila mraky domácí limonády z různých stánků, neminula jsem ani bezinkovou od Anny Grosmanové :)

Letošní Apetit piknik byl povedený, škoda jen, že netrvá dva dny, to by člověk stihl ochutnat více. Atmosféra byla vynikající, počasí moc nezlobilo a my se za rok těšíme znovu :)

2 komentáře:

  1. ...budu muset taky zavítat na takovou zajímavou akcičku...až se mi sliny sbíhají =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každým rokem takových akcí přibývá, takže člověk už si musí pečlivě vybírat :D

      Vymazat