neděle 19. června 2016

Těstoviny s rajčaty, cuketami a prosciuttem

Na portálu blogerky.cz jsem opět dostala příležitost zúčastnit se testování, tentokrát českých těstovin Adriana. No a to bylo něco pro mě, protože těstoviny, obecně středomořskou kuchyni, mám velmi ráda a těstovinové jídla můžu jíst klidně obden. Zadání bylo volné - mohla jsem vytvořit jakýkoli recept s použitím těstovin. A jelikož už tu máme léto, zvolila jsem lehkou variantu s letní zeleninou, přímo ideální na večeři na terase. Na těstovinách Adriana se mi kromě kvality líbí i  zajímavé tvary. Pro můj recept jsem zvolila druh Funghetto, tedy spirálky, které dobře zachytí jakoukoli omáčku.

A ještě k těstovinám Adriana - na jejich webu jsem se dozvěděla, že firma nyní nově nabízí i bezlepkovou řadu těstovin z rýžové a kukuřičné mouky s přídavkem mouky z quinoi. To mě hodně zaujalo a rozhodně je chci brzy vyzkoušet a ohodnotit chuť.



Suroviny:
na 4 porce
300 g těstovin Adriana (já použila druh Funghetto)
80 - 100 g prosciutta nebo sušené šunky
300 g cherry rajčátek
1 středně velká cuketa
2-3 stroužky česneku
1 menší červená cibule
3 lžíce olivového oleje.
hrstka nasekané petrželky a bazalky
1 lžíce pepper flakes (koření paprika vločky)
sůl, pepř
cca 30 - 40 gramu jemně strouhaného parmazánu

Postup:
Cuketu podélně rozpůlíme očistíme od semen a nakrájíme na čtvrt kolečka. Rajčátka přepůlíme, šunku nakrájíme na hrubo. Na pánvi na jedné lžíci oleje opečeme dokřupava prosciutto a odložíme stranou na papírový ubrousek. Mezitím dáme vařit těstoviny. Na stejnou pánev přidáme zbývající olej a opékáme na něm cibuli nakrájenou na kostičky, po chvíli přidáme prolisovaný česnek a papriku. Přidáme cuketu a asi 3 minuty opékáme, potom dáme do pánve i rajčátka a osolíme, opepříme, necháme společně dusit. Nakonec s zeleninové směsi přidáme uvařené těstoviny, prosciutto, polovinu sýra a bylinky. Krátce prohřejme na pánvi, případně dokořeníme. Jednotlivé porce pak posypeme na talíři zbývajícím sýrem. 


Žádné komentáře:

Okomentovat