neděle 17. července 2016

Food recenze: bistro Vegg-Go

Díky portálu blogerky.cz jsem dostala možnost navštívit a ohodnotit nové vegetariánské bistro Vegg-Go, které se rychle začalo množit v českých obchodních centrech. Samotný koncept mě zaujal, protože zdravý a rychlý způsob občerstvení v takových centrech často chybí. Jelikož vege nebo vegan restaurace s bufetem docela ráda navštěvuji a mám porovnání například z Etnosvěta nebo Loving Hut, byla jsem zvědavá, jak si povede právě Vegg-Go. Navštívila jsem pobočku v Praze na Floře, ale další provozovny jsou kromě Prahy i v Ústí nad Labem, Olomouci, Ostravě, Opavě a Brně.



Předem prosím omluvte kvalitu fotografií, fotila jsem na mobil a rychle (aby mi to ostatní nesnědli :)), jídlo jsem si nechtěla brát domů, abych si ho mohla vychutnat co nejčerstvější.

Aby bylo hodnocení důkladnější a objektivnější, přizvala jsem na ochutnávku 3 moje skvělé kolegyně a udělaly jsme si tak hezký pracovní oběd.
Dorazily jsme kolem jedné hodiny odpolední a hned nás nemile přivítala informace, že 3 z 5 teplých jídel došla. Jelikož bistro je maličké a nemá svoji kuchyni, jídla se dováží a nabídka je tak zcela závislá na dovážce, což je velká škoda. Jídlo je na váhu (35 Kč/100 g) a do misky vám ho nabere obsluha. Slečny za barem byly moc milé a nápomocné, ale přeci jen mi trochu chyběla možnost nabrat si druh a množství jídla sama.

Co se týká menu, začnu od studených salátů. Těch bylo v nabídce 8 druhů, od čočkového salátu přes cizrnový či dýňový. K salátu si můžete dát tzv. "veggie balls" neboli kuličky z kořenové zeleniny a kozí sýr či hummus. Vše z výše jmenovaného lze zabalit do wrapu, což je jistě zajímavá a neotřelá varianta. My jsme preferovaly klasiku do misky, ze které se přeci jen lépe jí. Jídlo na obrázku níže stálo dohromady 528 Kč, což není málo peněz. Na druhou stranu ale musím dodat, že ačkoliv to možná nevypadá, jídla bylo opravdu dost a zasytilo. My jsme si salátky různě kombinovaly, ale doufám, že i tak budou jednotlivé složky na fotkách patrné.



Ze studených salátů bych osobně vypíchla cizrnový salát s rukolou a rajčaty, který mi opravdu velmi chutnal. Zajímavou chuťovou kombinaci nabízí i salát Sweet potato s řepou a kozím sýrem nebo dýňový s quinoou. Za tyto saláty dávám palec nahoru. Nezaujal nás naopak květákový tabouleh a quinoa s bulgurem a olivami, které byly dost jednotvárné a postrádaly chuť. No a nakonec houbový s bulgurem, kde spíš byly jen houby a zrníčka bulguru by se dala téměř spočítat. Poměr by měl být podle nás více vyvážený. Zeleninové koule jsou dobrý nápad a mně chutnaly, nejvíc jsem si ale smlsla na hummusu, který byl opravdu výtečný a dokázala bych ho sníst kilo :)



Neopomněly jsme ochutnat ani polévku. Zatím je v nabídce pouze jedna - dýňová - a to za cenu 59 Kč (49 Kč v menu). Polévka byla chutná, ale avizovanou špetku chilli jsem v ní necítila. Ačkoliv cena je docela vysoká, dýňová polévka vás zaručeně zasytí. Rozhodně ale bude fajn, když budou na výběr polévky dvě.



Teplý bufet nás bohužel zklamal. Jak už jsem napsala na začátku, 3 z 5 jídel došla a ze dvou zbývajících vypadalo vábně pouze jedno. Po výběru z internetu jsem si brousila zuby na "Vostrou" kari čočku, u které jsem měla to štěstí, že ji měli. Druhým dostupným jídlem byly Penne se seitanem a hráškem. Penne vypadaly přesně tak, jak si představíte, že budou vypadat po dvouhodinovém zahřívání v gastro nádobě :( Navíc seitan aby člověk pohledal a hrášek jakbysmet. Jídlo bohužel nemělo vůbec žádnou chuť a dala jsem si ho čistě a pouze kvůli tomu, abych ho mohla zdokumentovat. Vostrá kari čočka byla o mnoho lepší, ale kdybych nevěděla, že má být kari a ostrá, tak to ani nepoznám. Víc jsme z teplých jídel hodnotit nemohly, ale je jasné, že teplý bufet byl nejslabší článek bistra.



Na zahnání žízně můžete určitě využít bezedný kelímek na sezónní limonádu za 29 Kč, což hodnotím jako skvělý nápad. Já jsem dostala od obsluhy kelímek jako pozornost podniku. Melounová limonáda s bazalkou byla zajímavá a osvěžující, ne všem kamarádkám ale zachutnala. To už ale přisuzuji individuálním chutím. A kdo ještě nebude mít dost, může si koupit tapiokový puding jako dezert, přesně tak, jak to udělala moje kolegyně a vzala si ho s sebou na svačinu do práce.

No a jak bych celou naši návštěvu bistra Vegg-Go zhodnotila? Jsem určitě moc ráda, že jsem dostala možnost jejich jídla ochutnat a seznámit se s novým podnikem na vege scéně. Jedná se rozhodně o zajímavý koncept s dobrým nápadem, který si najde mnoho zákazníků. Nové bistro si ale prochází počátečními porodními bolestmi a je potřeba vychytat logistiku, aby nedokázalo k problémům se zásobováním provozoven. Obsluha byla velmi milá a nápomocná, rozhodně lidé na správném místě. Některá jídla na menu jsou moc dobrá, jiná bohužel trochu fádní a na těch je potřeba dál pracovat. Protože se jedná o bistro a ne o restauraci, počítala bych, že ceny jídel tomuto budou odpovídat. Tak tomu ale není. Někteří budou možná argumentovat tak, že kvalitní a zdravé suroviny jsou přece jen dražší. To je sice pravda, ale návštěva jiných vege podniků se stejnou myšlenkou mi dokazuje, že to jde i levněji a chutněji. Radila jsem se i s kolegyněmi a hodnocení tak reflektuje i jejich názory.



Podtrženo sečteno - Vegg-Go je skvělá alternativa k rychlému občerstvení a doufám, že mnoho lidí mu dá přednost před levnými burgery.  Jestliže budu někdy zrovna v obchodním centru a dostanu hlad, ráda do Vegg-Go zajdu a pochutnám si na salátu s vege kuličkami a výtečným hummusem. Na cílenou návštěvu na oběd, třeba s kamarádkou, to ale zatím nevidím.

Žádné komentáře:

Okomentovat