úterý 26. července 2016

Letní špagetový salát

Nevím jak vy, ale já přes léto vždy dost obměním jídelníček. Tělo si podle mě samo řekne, že místo sytých jídel chce raději lehké pokrmy a svěží saláty. Přes léto je navíc k dispozici tolik čerstvé. lokální zeleniny, která má, na rozdíl od té ze supermarketu. skutečnou chuť. Při brouzdání internetem jsem na jednom z blogů našla zajímavý salát ze zeleniny a špaget a musela jsem ho samozřejmě hned vyzkoušet. Jelikož výsledek byl více než dobrý, chtěla bych se s vámi teď podělit o recept. Salát se hodí jako lehké hlavní jídlo nebo jako příloha třeba při letním grilování.



Suroviny:
na 1 velkou mísu
350-400 g špaget přelámaných napůl
200 g cherry rajčátek, na půlky
1 střední cuketa, na kostky
1 salátová okurka, na půlkolečka
1 velká žlutá paprika, na proužky
1 větší červená cibule, na kostičky
1 sklenička černých oliv, na plátky
lístky čerstvé bazalky

na dressing:
2 pytlíčky italského instantního dressingu (já mám ráda Knorr)
kvalitní olivový olej, voda, trocha vinného octa - podle obalu na dressingu
50 g strouhaného parmezánu
1 lžíce sezamových semínek
1 lžička sladké papriky
1/4 lžičky česnekového prášku

Postup:
Špagety uvaříme ve velkém hrnci, tak aby byly al dente, prolijeme studenou vodou a dáme vychladnout. Přimíchejte do špaget trochu olivového oleje, aby se nelepily.
Všechnu zeleninu omyjeme, nakrájíme a dáme do velké mísy. Přidáme vychladlé špagety a promícháme. Všechny suroviny na dressing důkladně prošleháme a necháme pár minut odstát. Poté ještě jednou dressing promícháme a přelijeme přes salát. Vše důkladně zamícháme a dáme chladit na hodinu do lednice.


inspirace z http://therecipecritic.com/2015/05/california-spaghetti-salad/

2 komentáře: