neděle 10. července 2016

Malinové smoothie

Vím, že už se asi trochu opakuji, ale léto je moje nejoblíbenější roční doba a co se týká vaření, platí to dvojnásob. Dozrává teď tolik ovoce a zeleniny, že skoro nestačím vše zpracovávat, a abych neopakovala stejná jídla, nutí mě to hledat a vymýšlet nová jídla a způsoby zpracování. Mě to ale samozřejmě moooc baví a z každé povedené dobroty mám radost. Malin nám na zahradě roste víc než dost, ale podléhají neskutečně rychle zkáze a tak se musí zpracovat téměř okamžitě. Jednoduchý způsob jak využít čerstvé maliny je udělat si z nich smoothie nebo třeba zmrzlinu. O zmrzlině zase někdy příště, ale tentokrát hraje hlavní roli rychlé smoothie, které jsem vylepšila trochou čokolády a dalších dobrot a věřím, že ani mlsný jazýček by této svačince neodolal :)




Suroviny:
na 2 velké sklenice
2 velké hrsti malin + pár na ozdobu
cca 400 ml kokosového mléka
2 lžíce agávového sirupu
1 hrst ledu
3 lžíce chia semínek
2 lžíce kakaových zlomku
2 lžičky mandlových plátků
6 čtverečků hořké čokolady + 2 lžíce kokosového mléka

Postup:
Chia semínka necháme 10 minut bobtnat v troše mléka. Do mixéru nasypeme maliny, led, zalijeme mlékem a mixujeme dohladka. Přidáme chia semínka a agávový sirup a znovu krátce promixujeme. Ve vodní lázni rozehřejeme čokoládu a promícháme jí s mlékem, aby byla lehce tekutá. Smoothie nalijeme do sklenic, zakapeme čokoládou a navrch ozdobíme mandlemi, kakaovými zlomky a zbylými malinami. Smoothie je samozřejmě možné připravit i běžným kravským mlékem.


6 komentářů: