úterý 18. října 2016

Krémová horká čokoláda s mini marshmallows

Vzpomínám si jako dnes, když jsme byli v březnu v Londýně a já si s nadšením procházela supermarket Waitrose. Nevím, jestli to někdo máte stejně, ale já když jsem v zahraničí, tak si moc ráda procházím obchody s potravinami a sonduji, co kde mají za dobrůtky a odlišnosti. Ve Waitrose mne zaujalo mnoho skvělých surovin na pečení a zdobení dortíků a objevila jsem tam i roztomilé růžovo-bílé masrshmallows, které jsou pro anglo-saské země typické. Hned jsem si vzpomněla na několik filmů, kde čokoládu s marshmallows popíjejí a vybavila se mi ta skvělá pohodová atmosféra, kdy člověk uteče z pochmurného počasí pěkně do tepla domova a tam si vychutná pořádný šálek domácí horké čokolády. Samozřejmě pytlík s "maršmeláky" letěl  spolu s ostatními nezbytnostmi do košíku a já si slíbila, že si minimálně jednou musím čokoládu na tento způsob také udělat :)

Přešlo jaro a léto a nastal podzim ve své plné síle, počasí je pochmurné, často mrholí a člověku se ven už moc nechce. Přesně takový den nastal nedávno v sobotu ráno. Když už jsem se konečně vykopala z postele, měla jsem chuť se tam zase rychle vrátit. No a v tu chvíli jsem přesně věděla, co chci - jeden pořádný teplý šálek čokolády s rozpouštějícími se marshmallows :)  Já tedy už čokoládu nesladím, protože žužu je sladké dost, ale záleží na názoru. Jinak mini marshmallows už bez problémů seženete třeba i v tescu :)



Suroviny:
na 2 porce
2 šálky plnotučného mléka
60 g strouhané hořké čokolády
3 lžíce kvalitního kakaa
1 lžička kukuřičného škrobu
špetka soli
plná hrst mini marshmallows

Postup:
V menším kastrůlku přivedeme k varu mléko. Odebereme 3 lžíce horkého mléka, rozmícháme je se škrobem a zase nalijeme zpět do kastrůlku. K mléku postupně zamícháme čokoládu a kakao a prohříváme dokud se suroviny nespojí v hladkou, krémovou tekutinu. Čokoládu nalijeme ještě horkou do hrníčků a navrch zasypeme marshmallows.




4 komentáře:

  1. Mňam! kolikrát jsem takovou horkou čokoládu viděla na Pinterestu a vždycky jen slintám. BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však nemusíš jen slintat, čokoláda je hotová za pár minut :)

      Vymazat
  2. ...domácí je domácí =) děkuji ta tip =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač :) Ano přesně tak, domácí je nejlepší. Já takové věci nepiju moc často, ale jednou za čas na to vyloženě dostanu chuť :)

      Vymazat