úterý 22. listopadu 2016

Arašídové crinkles

Jelikož už se nám Vánoce blíží mílovými kroky, začínám i já pomalu chytat vánoční náladu a to se samozřejmě promítá i v mojí kuchyni. Sušenky crinkles určitě nejsou pouze vánoční záležitostí a není to tedy přímo cukroví, ale vzhledem k tomu, jaké koření jsem použila, tak se na předvánoční čas skvěle hodí. Crinkles dostaly svůj název podle popraskaného povrchu a existuje jich mnoho chuťových variant. Já jsem tentokrát zvolila plnou chuť arašídů, která se krásně doplňuje s vánočním kořením. Sušenky by měly být vláčné a nesmějí se tedy přepéct. Ale věřím, že i tak vám zmizí ze stolu rychlostí blesku :) U nás se stačily zpracovat tak rychle, že jsem neměla šanci je ani pořádně vyfotit :O



Suroviny:
půl hrnku třtinového cukru
1 hrnek hladké mouky
1 hrnek celozrnné pšeničně nebo špaldové mouky
2 lžíce melasy
6 lžic arašídového oleje (např. Bohemia olej)
2 lžičky burákového másla
2 lžičky skořice
1 lžička mletého hřebíčku (poslouží hmoždíř a trocha trpělivosti)
1 lžička jedlé sody
cca půl lžičky muškátového oříšku
špetka soli

moučkový cukr na obalení

Postup:
V keramické míse důkladně ušleháme vejce s cukrem, arašídovým olejem i máslem a melasu. Hmota by měla být hladká a lesklá. Dále přidáme mouku smíchanou s jedlou sodou a nakonec i všechno koření. Vše vyšleháme do husté, trochu lepivé hmoty a těsto zabalené do potravinářské fólie necháme odležet 20 minut v lednici. Troubu předehřejeme na 180 °C a na plech vyložený pečícím papírem pokládáme v dostatečném rozestupu malé bochánky, které obalíme v moučkovém cukru. Vložíme do rozpálené trouby a pečeme 8 - 9 minut. Bochánky se během pečení roztečou na placičky. Upečené crinkles necháme zchladnout na mřížce a pak už jenom ochutnáváme :)

4 komentáře:

  1. Mňam! ty vypadají skvěle! určitě je vyzkouším a navíc zbožňuju arašídy :) BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) no už jenom jak voní... :)

      Vymazat
  2. ...zajímavé a vypadají úžasně =) já se chystám na pečení vánoční štoly =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé tak štolu jsem zatím pekla pouze jednou, ale mám ji moc ráda. Když jedeme do Německa na adventní trhy, tak si ji tam vždy koupíme :)

      Vymazat