úterý 8. listopadu 2016

Tvarohové nočky v ořechovém kabátku se švestkovou omáčkou

Tak už máme podzim v plném proudu a zima nám klepe na dveře. Člověk podvědomě sahá po tučnějších a výživnějších potravinách a volí jídla, která ho zahřejí. Inspirace na moje vaření mi přichází opravdu různě, někdy se pouze snažím využít domácí zásoby, jindy dostanu chuť na něco konkrétního, ale protože ráda pročítám mnoho kuchařek nebo receptů na internetu, často se inspiruji právě tam. Tentokrát to ale bylo o dost vtipnější. Takhle o víkendu jsme jeli s manželem do jednoho obchodního domu vybírat nábytek a jelikož jsme měli těch pojížděk před sebou víc, zastavili jsme se v tamní "restauraci" na jídlo. No a tam jsem je viděla - nočky se švestkami.  K jídlu jsem si je nedala, ale už v tu chvíli jsme měla jasno, že je musím doma udělat. A tak se také stalo. Nevím, jak chutnaly tamty, ale s těmi mými jsem byla vážně spokojená :) Nočky se švestkovou omáčkou jsou podle mého krásné české hřejivé jídlo, které se bude jako moučník dobře vyjímat třeba na Svatomartinské tabuli :)


Suroviny:
na 4-6 porcí
na nočky
250 g polotučného tvarohu
100 g hrubé mouky
2 vejce
2 lžíce másla
1 lžička strouhané pomerančové kůry
špetka soli

velká hrst vlašských ořechů
1 lžíce kokosového (třtinového) cukru
1 lžička skořice

na omáčku:
6 švestek
cca 1 lžíce kokosového (třtinového) cukru, podle chuti
1 lžíce amaretta
1 lžíce rumu tuzemák
cca 1 - 2 dcl vody

Postup:
Nejdříve si připravíme omáčku. Švestky vypeckujeme a nakrájíme na drobné kousky. Dáme je do kastrůlku podlijeme troškou vody a přivedeme k varu. Jakmile se švestky vaří na mírném ohni, přilijeme alkohol a přimícháme cukr. Přidáváme vodu podle potřeby a švestky pomalu dusíme dokud se téměř nerozvaří a nevznikne hustá omáčky. 
Na nočky si oddělíme žloutky od bílků. Žloutky potom utřeme s máslem, přidáme mouku, sůl, zamícháme tvaroh a pomerančovou kůru. Bílky ušleháme na pevný sníh a ten pak opatrně zamícháme do tvarohového těsta. Ve větším hrnci dáme vařit vodu, poté dvěma lžícemi vykrajujeme z těsta nočky, které vaříme ve vodě, dokud nevyplavou na povrch. Mezitím si připravíme posypku. Ořechy rozsekáme v mixéru na jemno spolu s cukrem i skořicí. Okapané nočky důkladně ve směsi obalíme ze všech stran. Nočky servírujeme ještě teplé, důkladně obalené ořechy, spolu se švestkovou omáčkou.


2 komentáře:

  1. ...to nééé =) úplně cítím chuť ořechů a skořice =) koupím blumy a o víkendu vyzkouším tuto dobrotu =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já to měla stejné :) jakmile jsem to viděla, musela jsem to vyzkoušet :)

      Vymazat