čtvrtek 22. prosince 2016

Perníkové kuličky

Někteří z vás, kteří mě znají blíže, vědí, že naše rodina se před pár dny rozrostla o jednoho malého člena. My už jsme tedy dáreček k Vánocům dostali a na Štědrý den si ho budeme řádně užívat. Cukroví jsem ještě stihla napéct, ale na nepečené kuličky už nedošlo. Napravila jsem to tedy ještě teď - narychlo pár dní před Vánoci. Kuličky jsou jednoduché a opravdu nezaberou mnoho času, což teď ocením více než dřív :) Takže, kdo ještě hledáte cukroví na poslední chvíli jako já, určitě se do kuliček pusťte. Krásné Vánoce!


Suroviny:
100 g perníku na strouhání
50 g piškotů
2 - 3 lžíce strouhaného kokosu
2 lžíce rumu (tuzemáku)
2 lžíce amaretta
4 lžičky povidel
3 lžičky slazeného kondenzovaného mléka z tuby
trocha teplé vody
cukr krupice na obalení


Postup:
Perník a piškoty nastrouháme najemno do mísy, přidáme i kokos. Zakapeme rumem a amarettem, promícháme a necháme chvíli odstát. Poté k perníku přidáme povidla a kondenzované mléko a zapracujeme do kompaktní hmoty. Můžeme zakápnout trochou teplé vody, je-li potřeba. Z hmoty uválíme středně velké kuličky, které obalujeme v krupicovém cukru. Každou kuličku vložíme do malého ozdobného košíčku. Uchováváme v chladu.



Inspirace z časopisu Prima Fresh

2 komentáře:

  1. Perníkové kuličky jsem dosud neznala =) u kamarádky jsem zkoušela medové kuličky na způsob Marlenky a taky móóóc dobré a jednoduché =) Hezký předvánoční čas =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, vám také - hlavně klid a pohodu. Jinak já měla ještě v plánu medovníkové kuličky (to bude asi podobné jako ta Marlenka), ale na ty už letos nedošlo, tak zkusím během roku :)

      Vymazat