úterý 17. ledna 2017

Snídaňový brownies koláček

Snídaně u nás jsou docela hodně rozmanité. Někdy mám chuť na pořádnou prasárničku v podobě vajíček a slaninky nebo nějakého koláčku, ale běžný den volím raději něco zdravějšího. Může to být domácí müsli s jogurtem, chia pudink nebo třeba zdravější varianta nějakého koláčku. A takový jsem si vytvořila i tentokrát. Protože v poslední době jsem nějak závislá na čokoládě, vymyslela jsem tento koláček a lá brownies, který je bez mouky a rafinovaného cukru. Množství je na dvě porce, protože tak zabere příprava těsta pár minut a hlavně budou koláčky vždy čerstvé.



Suroviny:
na 2 porce
50 g pomletých ovesných vloček (nebo bezlepkových vloček)
1 vrchovatá lžíce medu
1 vrchovatá lžíce kakaa
1 bílek
1 lžíce kokosového oleje
3 lžíce polotučného tvarohu
1 lžička prášku do pečiva nebo jedlé sody
2 kostičky nastrouhané hořké čokolády

1 kelímek vanilkového pudinku Alpro
hrstka borůvek

Postup:
Ve skleněné míse smícháme vločky, prášek do pečiva (sodu) a kakao a poté přidáme med, bílek, tvaroh, kokosový olej a nakonec čokoládu. Vše důkladně promícháme až vznikne hutné těstíčko. To rozdělíme do dvou jednoporcových zapékacích misek na souflé nebo do nižších hrníčků, které vymažeme kokosovým olejem. Pečeme v troubě vyhřáté na 180 °C cca 20 minut. Abyste ráno nemuseli na koláčky čekat, upečte je už večer a ráno přihřejte na 10 vteřin v mikrovlnce. Přelijte vanilkovým pudinkem od Alpro a dozdobte čerstvými borůvkami nebo třeba malinami - je to bomba :)


1 komentář:

  1. nikdy mě nenapadlo dělat koláček v mikrovlnce je to dobrý nápad na víkendovou snídani =)

    OdpovědětVymazat