pondělí 20. února 2017

Pravé americké čokoládové cookies

Receptů na cookies jsem už vyzkoušela několik, ale nikdy jsem s výsledkem nebyla spokojená na sto procent. Ale když jsem objevila následující recept, věděla jsem, že to je konečně to pravé. Sušenky jsou krásně měkké a žvýkavé a mají poctivou plnou chuť, která je dobře vyvážená použitou hořkou čokoládou.  Tu skvělou chuť zajišťuje pořádná dávka másla a tajemstvím je použití kukuřičného škrobu. Do sušenek se dají použít oříšky nebo třeba bílá čokoláda, ale já osobně mám nejraději klasickou variantu.


Suroviny:
280 g hladké mouky
100 g třtinového cukru
100 g cukru krupice
1 lžička jedlé sody
1 a půl lžičky kukuřičného škrobu
půl lžičky soli
170 g rozpuštěného másla
2 lžičky vanilkového extraktu
1 vejce L + 1 žloutek (v pokojové teplotě)
1 hrst čokoládových čoček (já používám bio hořké čočky ze zdravé výživy)
nebo nasekaná čokoláda

Postup:
Ve větší míse mícháme mouku, škrob, sodu a sůl a dáme stranou. V jiné míse šleháme máslo a cukr, pak přidáme i celé vejce, žloutek a extrakt. Tekuté ingredience postupně přilijeme k těm suchých a vypracujeme kompaktní, hutné těsto. Nakonec do něj lehce přimícháme 2/3 čokoládových kousků. Těsto zabalíme do potravinářské fólie a necháme v lednici odpočinout alespoň 3 hodiny. Ale v lednici vydrží i několik dní.  
Těsto vyndáme z lednice asi 15 předem ať trochu povolí. Rozehřejeme troubu na 160 - 170°C. Na plech dáme pečící papír a z těsta tvoříme středně velké kuličky, které dáváme na plech v dostatečné vzdálenosti (roztečou se do placičky). Do kuliček ještě navrch lehce vtlačte zbývající čokoládové kousky, aby byly krásně i na povrchu sušenek. Čas pečení je dost individuální podle vaší trouby, ale je to přibližně 9 - 11 minut. Velmi důležité je sušenky nepřepéct, protože pak už by nebyly tak vláčné! Takže raději péct méně než více.




8 komentářů:

  1. ...tento týden je upeču podle tvého receptu...=) taky jsem hledala nějaký moc dobrý recept =) hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pak dej vědět, jak chutnaly :)

      Vymazat
    2. ...byly vynikající !!!=) rychle zmizely, taky mám ráda klasické, jen škoda, že jsem to nemohla zdokumentovat (mobil v opravě) ale určitě vyfotím příště =) hezký slunečný víkend s Emičkou =)

      Vymazat
    3. Tak to mne nejvíc těší, když se recepty osvědčí, to je ta největší odměna :) Krásný víkend Gábino!

      Vymazat
  2. ...ještě mám dotaz : u valentýnského dortíku máš v receptu : růžová voda...=) a to seženu kde, znám jen růžovou vodu v kosmetice...=)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem jí tedy kupovala v Anglii, tady se dá asi koupit hlavně přes internet http://www.gurmankoreni.cz/ruzova-voda-a-esence/ http://www.jedlyfotopapir.cz/e-shop/ruzova-esence-60-ml/

      Vymazat
    2. ...děkuji =) zas sem o něco chytřejší =D

      Vymazat
  3. Vypadají krásně! A určitě musejí i skvěle chutnat. Stejně jako ty, jsem již vyzkoušela tak miliardu receptů a pokaždé byly sušenky, prostě divné! :D Tak vyzkouším tvůj recept! ♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat