pondělí 3. dubna 2017

Gnocchi s medvědím česnekem a uzeným masem

Sezóna medvědího česneku je opět tu a proto je u nás doma na čas všechno jídlo zelené. No dobře, všechno ne, ale je toho dost :D Kromě zlaté klasiky ve formě pesta a másla, můžete medvědí česnek použít téměř kdekoliv ve slané kuchyni. Fantazii se meze nekladou, použití má podobné jako bylinky nebo třeba špenát.  Já jsem spojila moje oblíbené suroviny s vynikajícím (téměř domácím) uzeným od našeho místního řezníka a dostala jsem vynikající oběd, který svými barvami i chutěmi, volá jaro. Ačkoliv je v jídle uzené, určitě se nejedná o příliš sytý chod, jak by se mohlo zdát. Maso si zde nehraje na kvantitu, ale na kvalitu a medvědí česnek dodá jídlu velmi lehkou a příjemnou česnekovou chuť. Takže hurá do lesa na česnek a jaru zdar!


Suroviny:
na 2 porce
450 g bramborových noků
20 dkg uzené krkovičky nebo libový kousek chcete-li (nejlépe od místního řezníka)
2 větší rajčata
1 menší červená cibule
1 pořádná hrst čerstvého medvědího česneku
2 lžíce olivového oleje
sůl, pepř, oblíbené sušené bylinky

Postup:
Medvědí česnek probereme, řádně vypereme a osušíme. Gnocchi dáme vařit do vody dokud nevyplavou na povrch. Mezitím na pánvi na oleji necháme zesklovatět nadrobno nasekanou cibuli, přidáme na kostičky nakrájené uzené a chvíli opékáme. Přidáme na plátky nakrájená rajčata a chvíli podusíme. (Jestliže má směs tendenci se připékat, můžeme k ní přilít pár lžic vody z noků). Nakonec přidáme listy česneku, které můžeme trochu pokrájet, ale já nechávám celé. Počkáme až česnek na pánvi zavadne jako špenát, osolíme a opepříme, přidáme bylinky podle chuti. Slité noky smícháme se směsí a ihned podáváme.


1 komentář:

  1. ...já gnocchi nevařím ale opékám na trošce oleje...tento receptík je jednoduchý což určitě každá hodně zaměstnaná žena ocení a budu muset ten česnek už vyzkoušet...=)

    OdpovědětVymazat