středa 28. června 2017

Nebeská čokoládová pěna (veganská)

Čokoládová pěna pro mne představuje nebe na zemi. Když mě často honí mlsná a mám svoji čokoládovou náladu, je tato pěna přesně to, co mi dokáže moje chutě plně uspokojit. Někdy musím vzít za vděk obyčejnou čokoládou, ale nedávno jsem už nutně musela pěnu udělat, protože moje mlsnost se dostala na nejvyšší možnou úroveň. Měla jsem navíc doma čerstvé maliny a třešně a věděla jsem, že tohle ovoce půjde k čokoládě skvěle dohromady. No ale teď ta bomba a vtip tohoto receptu. Pěna je dělaná z cizrnového nálevu. Divíte se? Klepete si na čelo? Taky jsem si klepala, když jsem podobný recept před pár lety viděla. Vegani ale tento postup velmi dobře znají a nejedná se rozhodně o žádnou žhavou novinku. Říkala jsem si, že to musí být určitě cítit, a že to bude podobné jak s řepnými a jinými brownies. Ty jsou sice dobré, ale už ne takové, jako originál. Vždy poznáte rozdíl. Ale u této pěny to prostě nepoznáte a místo toho se budete olizovat až za ušima :) Takže až budete dělat hummus nebo cizrnový salát, už nikdy nálev nevylívejte! Místo toho si udělejte tuto skvělou pěnu s ovocem. Pěna je veganská, vegani si pouze pohlídají výběr vhodné čokolády.


Suroviny:
na 2 skleničky
100 ml nálevu z cizrny
150 g kvalitní hořké čokolády
1- 2 lžíce moučkového cukru
několik zralých malin a třešní
čokoládové hoblinky na ozdobu
máta na ozdobu

Postup:
Ve vodní lázni rozpustíme rozlámanou čokoládu. Když je čokoláda krásně hladká a bez kousků, odstavíme jí z plamene a za občasného míchání necháme trochu vychladnout. Cizrnu z plechovky zcedíme přes jemné sítko a odměříme si cca 100 ml nálevu. Ten vyšleháme v úzké a vysoké nádobě šlehačem podobně jako bílek. Výsledná konzistence by měla také jako vyšlehaný bílek vypadat. K cizrně přidáváme po částech vlažnou čokoládu a také cukr podle chuti a znovu dobře vyšleháme až se suroviny dobře propojí. Výsledná čokoládová hmota bude řidší konzistence, ale stačí pár hodin dobře vychladit v lednici a získáme krásnou a pevnou pěnu. Tu rozdělíme do skleniček spolu s ovocem a ozdobíme čokoládovými hoblinkami a mátou.




1 komentář:

  1. ...přesně tak jak píšeš...divila jsem se : z nálevu ??? cizrny ??? od teď už mě asi nic nepřekvapí =) zrovna nedávno sem si cizrnu pražila a nálev vylila...tak od teď nic nazmar, vše se dá nějakým zajímavým způsobem zužitkovat...děkuji za super tip =)

    OdpovědětVymazat