pondělí 3. července 2017

Třešňový Clafoutis

Dnes s vámi nepřicházím s žádnou novinkou, ba naopak. Jedná se o francouzskou klasiku všech klasik - clafoutis. Je to prostě taková francouzská bublanina, ale od té naší české bublaniny se liší tím, že není vůbec tak nadýchaná jako piškot - spíš naopak - je hutná. Jestli jste zvyklí pouze na naši bublaninu, možná vám na první ochutnání clafoutis bude připadat prostě divný, ale na druhé kousnutí už si vás určitě získá. Původně jsem sem recept ani nechtěla dávat, protože web se recepty na clafoutis jen hemží, ale loni jsem ho nějak nestihla udělat a letos se po něm tak rychle zaprášilo, že jsem si přece jen řekla, že by na mé stránce neměl chybět. Takže šup šup, zapínejte troubu, dokud ještě máme třešně :)
Jo a ještě jedna zásadní věc. V tom opravdu tradičním clafoutisu jsou třešně s peckou. Ale já pecky v třešňové bublanině k smrti nesnáším a to už od dětství :D Takže za mě pecky ne ne a ne :P Já peču koláče jedině s vypeckovanými třešněmi. Teď už záleží, co si vyberete vy.


Postup:
na kulatou nízkou koláčovou formu
250 g hladké mouky
100 g moučkového cukru
3 vejce
1 hrneček napůl mléko s kefírem
1 lžíce rozpuštěného másla
pár kapek vanilkové esence
2 hrsti třešní
trocha másla a mouky na vymazání a vysypání formy
moučkový cukr na posypání

Postup:
Třešně omyjeme a vypeckujeme. Ve větší míse vidličkou rozšleháme vajíčka a přidáme prosátý moučkový cukr a mouku, zamícháme. Dále přilijeme směs mléka s kefírem a také rozpuštěné máslo a esenci. Vše dobře prošleháme a necháme chvíli odstát. Mezitím rozehřejeme troubu na 180°C a vymažeme formu máslem a vysypeme mouku. Osušené třešně rozložíme na dno formy a zalijeme těstem. Clafoutis by měl být spíš nižší, takže pozor ať nemáte příliš malou nádobu a vysokou vrstvu těsta. Koláč pečeme zhruba 40-45 minut podle trouby tak, až povrch zezlátne. Servírujeme posypané moučkovým cukrem.




4 komentáře:

  1. ...tenhle moučník neznám a je celkem jednoduchý jako naše klasická bublanina a třešně 🍒 rozhodně bez pecek (zubař je drahý) 😁😁😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší Gabčo, že minimálně jedné osobě jsem rozšířila obzory :) A bez pecek je to nejlepší :D

      Vymazat
    2. ...stále se učím a rozšiřuji vědomosti...teď má plno jídel i cizí názvy...:D

      Vymazat
    3. ano ano, přijde mi, že co se týká jídla, budu se učit celý život :)

      Vymazat